אמסלם תוקף את נתניהו: "הייתה השפלה מאוד מכוונת כלפיי"

חבר הכנסת מהליכוד דיבר מול קהל שהגיע לתמוך בו מחוץ לביתו, ואמר כי שאל את נתניהו מדוע דילג עליו למרות שנבחר במקום הרביעי בפריימריז. "את בני עדות המזרח אף אחד לא ישפיל, גם לא ראש ממשלה מטעם הליכוד". יאיר נתניהו הגיב: "הרי ידוע שאמיר אוחנה הוא פולני"

זמן צפייה: 02:27

ח"כ דוד אמסלם יצא הבוקר (שישי) לדבר מול כמה מתומכיו שהגיעו לפתח ביתו, ובתיעוד שפורסם באתר "בחדרי חרדים" הוא נשמע תוקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה", אמר אמסלם, "ביקשתי ממנו שיסביר לי למה אני לא יכול להיות יו"ר הכנסת, אז הוא מספר לי סיפורים שהוא מפחד שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה. בוודאי שנבוא חשבון עם האופוזיציה, הוא רוצה שנשלח להם זרי פרחים"

"את דוד אמסלם לא משפילים", הוסיף, "אני לא איש של תפקידים, פעמיים התפטרתי מתפקידי שרים. אני לא חשוב, אני שחקן קבוצתי, אבל כאן הייתה השפלה מאוד מכוונת כלפיי. אמרתי לראש הממשלה - אדוני אתה נבחרת במקום הראשון, אני מכבד את זה, אתה יו"ר הליכוד, אתה המנהיג שלנו, אבל אל תשכח שאותו קהל בחר אותי במקום הרביעי. זה לא שבאתי עכשיו מבית הכנסת, אותו קהל שבחר אותך בחר אותי"

עוד אמר אמסלם: "אני לא מבקש שום דבר שלא מגיע לי לפי הסדר. מגיע לי, נבחרתי במקום הרביעי. אז נתת ליריב לוין את תיק המשפטים, אחלה, נתת לגלנט, חבר שלי, נתת לאלי כהן, ואיפה דוד אמסלם? אתה מדלג עליי? למה? מה עשיתי? אותי לא משפילים, אנחנו הספרדים, לא ישפילו אותנו, אף אחד".

"לכן המאבק שלי הוא לא על תפקיד", הוסיף, "מעולם לא ביקשתי תפקיד, הלכתי על נושא אידיאולוגי, ובוודאי אותנו לא משפילים, את בני עדות המזרח אף אחד לא ישפיל, גם לא ראש ממשלה מטעם הליכוד. לכן בעזרת השם אשאר בכנסת ואני אעשה את העבודה בכנסת בשביל עם ישראל בגלל שעם ישראל יותר חשוב מהכל".

בתגובה לציוץ של יאיר לוי, עיתונאי "בחדרי חרדים" שפרסם את התיעוד, כתב בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו: "הרי ידוע שאמיר אוחנה הוא פולני".

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
בנימין נתניהו ודוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כזכור, לפני הבחירות הכריז אמסלם כי לא ייכנס לממשלה אם לא יקבל את תיק המשפטים, ומאוחר יותר אמר כי אם לא יקבל את התיק ירצה לקבל את תפקיד יו"ר הכנסת. לאחר שלא קיבל את אחד מהתפקידים הללו החליט אמסלם להישאר מחוץ לממשלה, ולפעול מתוך הכנסת.

במהלך ישיבת סיעת הליכוד ביום שלפני הקמת הממשלה תקפו אמסלם וח"כ דוד ביטן את נתניהו ואמרו: "אנחנו לא יודעים מה יש בהסכמים, למה לא כינסת את הסיעה עד עכשיו? מה זה אמור להיות? רק ח"כ מש"ס יכול להכניס דברים שהוא רוצה ואנחנו כלום?".