ח"כים באופוזיציה נגד נתניהו: בירך את אשרם וחילל שבת בפרהסיה

גפני, ליצמן, דרעי וסמוטריץ' תקפו בצאת השבת את יו"ר האופוזיציה בעקבות שיחת טלפון שביצע במהלך השבת במטרה לברך על ההישג בטוקיו. הליכוד: "טעות טכנית שאנו מצרים עליה"

יעקב ליצמן ומשה גפני מיהדות התורה
יו"ר יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

ביקורת מתוך שורת האופוזיציה הושמעה הערב (שבת) נגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על החלטתו להתקשר אל זוכת מדליית הזהב לינוי אשרם, בטרם צאת השבת. מי שכן זכה לחוות דעת חיובית הם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט אשר התקשרו לברך את אשרם בצאת השבת.

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב כי המעשה של נתניהו "פגע בבהמוני יהודים שומרי השבת, ובשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם". יו"ר יהדות התורה משה גפני, ביקר גם הוא את מעשה נתניהו: "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת". עוד הוסיף גפני כי "אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר במערכת הבריאות: "לא בונים על ההגבלות, אלא על ההתחסנות"

שיא חדש בגל הרביעי: 3,818 נדבקים חדשים, 221 חולים במצב קשה

בני ברק: תינוק בן שנתיים מת לאחר שפונה במצב אנוש לביה"ח

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ח"כ ממפלגתו של גפני, יעקב ליצמן, התווסף לביקורת נגד המעשה של ראש הממשלה לשעבר ואמר כי "נתניהו בחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא וראש הממשלה".

 

 

ח"כ כנסת נוסף שביקר את נתניהו הוא ינון אזולאי ממפלגת ש"ס שאמר: ח״כ נתניהו, יותר מששמרו ישראל את השבת, השבת שמרה על ישראל. מצופה שגם מדליית זהב תסבול דיחוי לצאת השבת".

 

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לביקורת: "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה".