דרישת הציונות הדתית והחרדים: שינוי חוק השבות

פרסום ראשון: במסגרת המו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' והחרדים דורשים מנתניהו לבטל את סעיף הנכד, שקובע כי גם אדם שהוא דור שלישי ליהודי יוכל לעלות לישראל. גורם בליכוד: "דרישה שיכולה לעורר את זעם הקהילות היהודיות במדינות ברית המועצות לשעבר ובארצות הברית"

זמן צפייה: 04:05

פרסום ראשון: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' והמפלגות החרדיות דורשים מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני לשנות את חוק השבות, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. דרישתם היא לבטל את סעיף הנכד, שקובע כי גם אדם שהוא דור שלישי ליהודי יוכל לעלות לישראל.

רבים מהאנשים שהם דור שלישי יכולים להיות לא-יהודים לפי ההלכה, וזו גם המוטיבציה של המפלגות הדתיות והחרדיות לשינוי החוק. גורם בליכוד אמר היום לחדשות 13 כי זו דרישה שיכולה לעורר את זעם הקהילות היהודיות במדינות ברית המועצות לשעבר ובארצות הברית.

בצלאל סמוטריץ'
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בליל הבחירות | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מחר המשא ומתן יעלה הילוך, וביהדות התורה מגבשים מסמך של דרישות איתו הם יגיעו לפגישת צוותי המו"מ. בין הסעיפים שמופיעים שם: פסקת ההתגברות, חוק גיוס בני ישיבות בהסכמה, חוק גיור שיסדיר את הסוגיה כך שהסמכות הבלעדית תישאר אצל הרבנות הראשית.

בנוסף, ידרשו ביהדות התורה את הכנסת תקציבי הישיבות לבסיס תקציב המדינה הבא, וכן את ביטול כל הרפורמות שהעבירה הממשלה הקודמת, כולל ביטול סבסוד המעונות שאמור להיכנס לתוקף, וכן המסים שהושתו על משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים.