אבידר מקים מפלגה: "הגיע הזמן לחוזה חדש נקי מנוכלים"

לאחר שהתפטר מהממשלה בפברואר השנה, ח"כ אלי אבידר מכריז על הקמת מפלגה בשם ישראל חופשית. "זה הזמן ל'ישראל חופשית' מדיקטטורה, משחיתות, מכפייה ומפוליטיקאים הססנים שמטשטשים עמדות כדי לברוח לזרועות נתניהו ברגע האמת"

אלי אבידר
אלי אבידר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לשעבר אלי אבידר, שהיה חלק מרשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, הודיע היום (שלישי) על הקמת מפלגה חדשה: "ישראל חופשית". אבידר הגיש השבוע בקשה לרישום מפלגתו אצל רשם המפלגות, והרשימה הסופית תיחשף בסמוך למועד הגשמת הרשימות, ב-15 בספטמבר.

אלי אבידר
אלי אבידר

ח"כ אבידר התפטר בפברואר השנה מתפקידו כשר ללא תיק בממשלת בנט. כעת, הוא מקים את המפלגה החדשה, שלדבריו תקדם את חוקי הנאשם, את שינוי שיטת הממשל, תבדק בטוהר מידות ותילחם על זכות כל אזרח להתקיים בכבוד ולחיות על פי דרכו. "כל המתקרנפים שסירבו להעביר את חוק נאשם בפלילים גרמו להפלת ממשלת השינוי והמשיכו את מדיניות רמיסת זכויות האזרח של ממשלות נתניהו", כך אמר היום אבידר, "הם ישלמו על זה בקלפי. זהו מחדל, אשר גורם לקבוצה עצומה בקרב בוחרינו לאובדן אמון".

אבידר הוסיף ואמר כי מפלגתו "תהווה בית פוליטי חדש לאזרחים ואזרחיות טובים וערכיים שרואים את נבחרי הציבור שלהם מפריחים מדי ערב סיסמאות קמפיין במסכים וברגע האמת עושים בדיוק את ההפך. 'ישראל חופשית' תיאבק ביוקר המחיה, תשאף לשלום וצדק חברתי ותפעל בכל כוחה לשינוי שיטת הממשל שלנו הרקובה והמסואבת. זה הזמן ל'ישראל חופשית' מנתניהו ומכל נאשם בפלילים שלא יוכל להרכיב ממשלה".

אלי אבידר
אלי אבידר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בריאיון לליאור קינן בחדשות 13 לאחר שהתפטר, הסביר אבידר את מעשיו ואמר: "אני לא יודע לשבת בשקט, מאז אותו פיצוץ סביב איכוני השב"כ אמרתי גם לצד של בנט וגם לצד של לפיד שכל סוגיית המינוי כבר פחות רלוונטית, כי זו מדיניות שקשה לי לחיות איתה". עוד הוסיף באותו ראיון: "הממשלה הקודמת והאלטרנטיבה הם דבר גרוע מאוד לעם ישראל, אבל לא יכול להיות שבחלק מהדברים הממשלה מתנהגת יותר גרוע מהאלטרנטיבה".