לפיד פנה אל חברי הליכוד: "אתם יכולים לעצור את האסון הזה"

בהצהרה מיוחדת בעקבות תחילת חקיקת המהפכה המשפטית בכנסת, ראש האופוזיציה קרא לבכירים בליכוד: "גלנט, ברקת, אדלשטיין, דנון - זה מאבק בין טוב לרע, אל תתנו לזה לקרות". גנץ הוסיף: "איחוד כל החברה הישראלית קודם לגחמות פוליטיות"

זמן צפייה: 00:00

ראש האופוזציה יאיר לפיד פנה היום (שני) בהצהרה מיוחדת לתחילת החקיקה של המהפכה המשפטית של ראשי מפלגות האופוזציה אל בכירי מפלגת הליכוד ואמר "אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון, דוד ביטן - אל תתנו לזה לקרות. במקום שיעשו פוליטיקה הרסנית על הגב שלכם, אתם תעשו היסטוריה. אתם יכולים לעצור את האסון הזה. זה בידיכם. אם אתם לא תעשו משהו עכשיו, זה יהיה על מצפונכם".

"גם אם אתם תומכים בתיקון מערכת המשפט, אתם יודעים את האמת: לא ככה. לא מהסיבות האלה, לא מהמניעים האלה. לא באופן שיהפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית, ויקרע לשניים את עם ישראל. מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל, של הדמוקרטיה הישראלית, של החיים המשותפים. זה מאבק בין טוב לרע, זה מאבק בין הציונות לבין פירוק השותפות הישראלית. למען הילדים שלנו, אסור לנו להפסיד במאבק הזה".

ישיבת סיעת הליכוד הראשונה מאז הקמת הממשלה
ישיבת סיעת הליכוד

"אם החקיקה הזו תעבור, תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה. אם החקיקה הזו תעבור הכלכלה הישראלית תפגע אנושות, החברות הכי מצליחות ייצאו מכאן, מערכת הבטחון תפגע, חיילי צה"ל יועמדו בסיכון משפטי, הברית הקרובה עם ארצות הברית תגמר.  מעל הכל - אחדות ישראל תהיה הנפגעת העיקרית מהחקיקה האלימה, החפוזה וחסרת האחריות הזו. לא נהיה יותר עם אחד".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ נאם גם הוא ופנה בעיקר אל ראש הממשלה: "נתניהו, אנחנו ניצבים בפני חבית חומר נפץ בטחונית שכבר החלה להתלקח. בעת הזו הצלת חיי אדם מטרוריסטים צמאי דם ומוסתים, ואיחוד כל החברה הישראלית כאגרוף, קודמים לגחמות פוליטיות של ביטול חוק הגיוס או מינוי שופטים שידונו בערעור במשפטך".

ראש הממשלה יאיר לפיד, יחד עם השרים בני גנץ, גדעון סער ומרב מיכאלי
ראש הממשלה יאיר לפיד, יחד עם השרים בני גנץ, גדעון סער ומרב מיכאלי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"עכשיו צריכים לקרות שני דברים דחופים", אמר גנץ. "עצירת החקיקה הדורסנית של ההפיכה המשטרית באמצעות 'הרפורמה המשפטית' - ופעולה מתואמת של כל גורמי הביטחון, המשפט והמערכת המדינית מול הטרור. אסור לתת את המתנה של הריב הפנימי והכאוס הביטחוני לאויבנו שצופים - מהאייתולות בטהרן ועד פעילי הטרור בסילוואן".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90