בימינה חוששים משתיית הקולות: "נתניהו, שים בצד שנאות אישיות"

איילת שקד על החשש מפני המאמצים האחרונים להעברת קולות לליכוד בישורת האחרונה: "ממשלה בלעדנו - מחיקת הימין האידאולוגי"; שרה נתניהו נפגשה עם נשות הציונות הדתית: "אין הצבעה בשני פתקים"

זמן צפייה: 00:49

מתכוננים לקמפיין הגעוואלד: במפלגת "ימינה" חוששים למהלך של הליכוד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיביא למעבר קולות לליכוד – בישורת האחרונה לקראת הבחירות ביום שלישי, תסריט דומה לזה שהיה בבחירות הקודמות לכנסת ה-21 לפני כמה חודשים. יו"ר המפלגה איילת שקד קראה היום (שישי) לנתניהו "לשים בצד שנאות אישיות ולעבוד יחד", כהגדרתה.

"ראש הממשלה צריך להתעסק בהגדלת הגוש ולא בקניבליזציה של ימינה", אמרה באירוע "שישי תרבות" בגבעתיים, "כל הקהל הימני ייצא להצביע. וצריך להצביע רק למפלגות שעוברות את אחוז החסימה. בכל מערכת בחירות הוא תוקף אותנו, את השותפים הטבעיים שלו. אתה לא רואה אותו עושה את אותם סרטונים על דרעי או על ליצמן, אלא רק על עלינו".

"ב-2009 לציפי לבני היו יותר מנדטים אבל נתניהו קיבל את הרכבת הממשלה כי היה לו גוש", אמרה שקד, "בבחירות האחרונות נתניהו הפסיד לנתניהו כי הוא שתה את המפלגות האחרות ולכן אנחנו וזהות לא עברנו את אחוז החסימה. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע ימינה. עם חמישה מנדטים למפלגת הימין האידיאולוגית ימינה זו לא תהיה ממשלת ימין. ממשלה בלי ימינה יש לה משמעות אחת - מחיקת הציונות הדתית והימין האידיאולוגי".

לכתבות נוספות הנושא: 

בשל שימוש בתעמולה אסורה בהצהרת נתניהו: מלצר קנס את הליכוד

שקד על עדותה של מרים אדלסון: "יכולה להבין על מה היא מדברת"

גנץ: "אם ייסגרו התיקים נגד נתניהו – הוא מוזמן לחבור אליי"

איילת שקד באירוע ''שישי תרבות'' בגבעתיים
איילת שקד באירוע ''שישי תרבות'' בגבעתיים, היום | צילום: אבי כהן, וואלה

למרות הטענות, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נפגשה היום עם נשים בציונות הדתית, במטרה לשכנע אותן להצביע לליכוד. "הליכוד הוא הבית של הציונות הדתית", אמרה נתניהו, "מי שרוצה את בנימין נתניהו כראש ממשלה חייב להצביע מחל - אין הצבעה בשני פתקים".

בתוך כך נמשכים המאמצים גם מצד שאר המפלגות לנסות ולמקסם את מספר המצביעים. יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ, טען כי "נתניהו מנהל קמפיין להחלשת המפלגה", כיוון שהוא מזהה זרימה של מצביעי ימין מתונים. "הוא יודע שאם העבודה-גשר תמשיך להתחזק, הוא לא יהיה ראש הממשלה וביום רביעי נקום לממשלה חדשה", אמר גם הוא באירוע "שישי תרבות" בגבעתיים. "לעומת זאת, אם נתניהו יצליח לפגוע או להעלים אותנו, לביבי יהיו לו 62 מנדטים ואז בטוח הוא יהיה ראש ממשלה".