ברקע המשבר הכלכלי ברשת החינוך: גפני שוקל להתפטר מתפקידו

בזמן שהפנסיות לא שולמו בתחילת השבוע למורים ברשת החינוך העצמאית, והחשב הכללי באוצר איים בסנקציות, יו"ר דגל התורה התייעץ עם רבנים ליטאים בכירים לגבי התפטרות מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. במידה ואכן יפרוש מתפקידו, חברי כנסת נוספים מדגל התורה עשויים להצטרף אליו - דבר שיביא לפגיעה ביציבות הקואליציה

ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהפנסיות למורים במערכת החינוך העצמאית של יהדות התורה לא שולמו בתחילת השבוע, וברקע משבר החובות של הרשת - חבר הכנסת משה גפני הגיע אמש (חמישי) עם ראשי הרשת להתייעצות עם הרבנים הליטאים הבכירים דוב לנדו ומשה הלל הירש, ודן איתם לגבי הצעד הבא עליו לנקוט - כאשר הוא עדיין שוקל להתפטר מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים.

גפני שאל את הרבנים האם צריך לממש את האיום שהציג בשבוע שעבר ולפרוש מראשות ועדת הכספים יחד עם ח"כים נוספים מדגל התורה - מהלך שיביא לפגיעה משמעותית ביציבות הקואליציה.

בית ספר
תלמידים בבית ספר חרדי (אילוסטרציה) | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רשת החינוך של יהדות התורה נמצאת בתקופה האחרונה במצב כלכלי בעיתי, ואף החשב הכללי של משרד האוצר איים להוציא את החשבת מהרשת בתחילת החודש הבא. בנוסף, בחודש שעבר הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הרשת, משרד האוצר והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בבקשה להגביר את הפיקוח והבקרה על הרשת שמתוקצבת מכספי ציבור, על רקע המצב הפיננסי שלה והתנהלותה הכלכלית.

בעתירה, שהוגשה על ידי הפעיל החברתי ישראל קרוייזר, נכתב כי עמותת החינוך העצמאי מפעילה כ-270 מוסדות לימוד לציבור החרדי, בפיקוח אגודת ישראל, ומתוקצבת על ידי המדינה בכ-2 מיליארד שקלים בשנה. בעתירה טוען קרוייזר כי "על אף שהעמותה מתוקצבת לכאורה באופן מלא, היא מצויה במצב פיננסי של חדלות פירעון, ההולך ומחמיר מדי שנה".