נתניהו השווה בין חווארה לת"א: "לא נסבול שאיש הישר בעיניו יעשה"

ראש הממשלה התייחס בהצהרה למחאות ברחבי הארץ, ואמר: "בדמוקרטיה יש כללים ברורים איך לנהל את הוויכוח, יש קווים אדומים שאסור לחצות". מוקדם יותר חבר הכנסת גנץ קרא לנתניהו, לוין ורוטמן לעצור את החקיקה ולהתחיל באופן מיידי בהידברות

זמן צפייה: 08:32

בהצהרה הערב (רביעי) של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס רה"מ ליום השיבושים הלאומי נגד המהפכה המשפטית, ואמר: "בחווארה אמרתי לפורעי החוק שלא נסבול שאיש הישר בעיניו יעשה - ואני אומר זאת שוב לפורעי החוק בתל אביב. בדמוקרטיה יש כללים ברורים איך לנהל את הוויכוח, יש קווים אדומים שאסור לחצות".

"חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה, לתוהו ובוהו. מדינה ריבונית לא יכולה לסבול אנרכיה" אמר נתניהו. עוד טען ראש הממשלה כי בהתנתקות הוא שעמד בראש האפוזיציה לה, התנגדו גם כן לפעולה אך לדבריו "לא עודדנו חסימת כבישים, לא ניסינו להוביל את המדינה לאנרכיה, לא חצינו קווים אדומים. האופוזיציה בראשותי התנהגה באחריות, היום האופוזיציה מתנהגת בחוסר אחריות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0103232007' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_t4y2ayk0' duration='']

Whatsapp Image 2023 02 28 At 0
ראש הממשלה נתניהו וחברי הליכוד במליאה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"אני יודע שזה לא כולם, אני יודע שיש באופוזיציה קולות אחרים שמתנגדים לקו הקיצוני הזה. שסולדים מהפעולות האלימות של קומץ מיליטנטי שממומן על ידי גורמים זרים. אני קורא לאנשים האחרים הללו להשמיע את קולם. אם לא נעשה כך המצב רק יילך ויתדרדר. אם מוחקים את הקווים האדומים בצד אחד – מחר הן יימחקו בצד השני. מכאן הדרך לתוהו ובוהו קצרה מאוד".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

מוקדם יותר היום חבר הכנסת ויו"ר המחנה הממלכתי קרא לראש הממשלה נתניהו, לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן לעצור את החקיקה ולהתחיל באופן מיידי בהידברות: "ביקשתי מהם סגרו עכשיו את מליאת הכנסת ואל תפתחו אותה עד שנרגיע את הרוחות. סגרו אותה וניסע לבית הנשיא ונדבר עכשיו". רה"מ השיב: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".

עוד אמר גנץ: "כשאני שומע שמפגינים מפצעו היום במאבק על המדינה אני מזועזע. מחריבים כאן מדי יום את המדינה היהודית והדמוקרטית שבנינו. אני מזהיר שוב - אנחנו עומדים בפני שינוי פני המדינה". עוד הוסיף יו"ר המחנה הממלכתי: "קורא למפגינים לפעול לפי החוק. קורא למפכ"ל - תפקידכם לשמור על הסדר במינימום הכוח ההכרחי".

חבר הכנסת בני גנץ
חבר הכנסת בני גנץ | צילום: רויטרס

"מלחמת אחים עלולה להיות בפתח והקואליציה רצה אליה בעיניים עצומות. המדינה בוערת ואתם ישובים בועדה ודורסים. זה מעשה אנטי ציוני אנטי ממלכתי. מתי נעצור? כשדם יישפך ברחובות? המפגינים הם מלח הארץ", הוסיף.

בני גנץ ורה"מ נתניהו שוחחו לאחר חודשים רבים של נתק. עצירת החקיקה מבחינתו של גנץ צריכה להיות מוחלטת, ובימים שבהם הכנסת פעילה - ולא עצירה למראית עין בלבד בימים בהם היא אינה פועלת בכל מקרה. שר המשפטים לוין וח"כ שמחה רוטמן הגיבו לגנץ: "בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדבר. בלי תנאים מוקדמים".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חברי הכנסת יולי אדלשטיין, גדי איזנקוט, חילי טרופר ודני דנון יצאו הערב בהצהרה משותפת בה קראו לכל הצדדים להיענות להצעת נשיא המדינה יצחק הרצוג ולהידבר. "אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות.חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה. כל שנדרש הוא להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע.אנו קוראים לכל חברי וחברות הבית לתמוך בדרך זו ולהיענות לקריאת נשיא המדינה".