תקציב 2023 המתוקן עבר בקריאה ראשונה, ברקת נעדר מההצבעה

למרות התנגדותם של שרי המחנה הממלכתי, חוק התקציב המעודכן לשנת 2023, הכולל כספים קואליציוניים, עבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. שר הכלכלה ניר ברקת, שאיים להצביע נגד התקציב אם לא יועברו למשרדו 250 מיליון שקלים "לעסקים בצפון ובדרום" - כלל לא הגיע להצבעה

זמן צפייה: 02:07

חוק התקציב המתוקן לשנת 2023 עבר היום (רביעי) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 62 חברי כנסת הצביעו בעדו, 53 התנגדו. שר הכלכלה ניר ברקת נעדר מההצבעה, לאחר שלא נכח גם בהצבעה על חוק הגירעון ביום ראשון, ואיים מוקדם יותר היום כי לא יתמוך בתקציב מבלי שיועברו למשרדו 250 מיליון שקלים "לעסקים בצפון ובדרום". לאחר הצהרתו של ברקת, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח איתו בטלפון. שר הביטחון יואב גלנט נעדר גם הוא, אך הוא מקוזז באופן מסודר.

שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגד החוק המתוקן, לאחר שאתמול יו"ר המפלגה בני גנץ קרא לנתניהו במסיבת העיתונאים המשותפת שלהם "לעצור את התוספות התקציביות שלא קשורות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותן לצורכי הלחימה". ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על אישור התקציב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו קריאה ראשונה לחברי הקואליציה. תסתכלו בעיניים של המילואימניקים, אתם בטוחים שזה התקציב שהצבעתם בעדו עכשיו? איבדתם את הבושה".

רה״מ נתניהו לצד השרים לוין, בן גביר וקרעי
רה״מ נתניהו לצד השרים לוין, בן גביר וקרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר הצביע שר הכלכלה בישיבת הממשלה נגד התקציב, שלא קוצצו ממנו מרבית הכספים הקולאציוניים. לאחר הצבעה זו, כתב ברקת בחשבון הטוויטר שלו: "הצבעתי הערב נגד חלוקת תקציב הממשלה לחודש הקרוב. אני מקווה שעד להצבעה בכנסת יחשבו מסלול מחדש. ממשלה שמקצצת דווקא במגזר היצרני, במנועי הצמיחה, בפריפריה, בעסקים הקטנים והבינוניים ובהשקעות הון - מעבירה מסר של אנטי צמיחה כלכלית". ברקת היה השר היחיד מהליכוד שהתנגד, ובכך הצטרף לשרי המחנה הממלכתי.