יו"ר ועדת הבחירות קבע: תמונות לפיד עם חיילים יוסרו

שופט ביהמ"ש העליון יצחק עמית קיבל את עתירת הליכוד נגד ראש הממשלה ומפלגתו, בעניין סרטון תעמולת בחירות שבו שולבו חיילי צה"ל. השופט עמית קבע כי יש להסיר את תמונותיו של לפיד עם החיילים - וגזר יש עתיד קנס של 40 אלף שקלים

ראש הממשלה יאיר לפיד ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר
ראש הממשלה יאיר לפיד ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר | צילום: קובי גדעון /לע"מ

יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית פרסם היום (חמישי) את החלטתו בנוגע לעתירת הליכוד נגיד ראש הממשלה יאיר לפיד ונגד מפלגתו יש עתיד, בעניין סרטון תעמולת בחירות שפרסמו, שבו שולבו חיילי צה"ל, ולצידם - לפיד. בתוך כך, השופט עמית קיבל את עתירת הליכוד וקבע שתמונותיו של לפיד עם החיילים יוסרו מייד וגזר על לפיד ויש עתיד קנס של 40 אלף שקלים.

השופט עמית קבע כי מדובר ב"מקרה גבולי" של תעמולת בחירות וכי קיים "חשש לניכוסו של צה"ל ולגרום לטשטוש בין פעולותיהם לפעולות צה"ל". על כן - יש "לנקוט משנה זהירות". עמית קבע כי בסרטונים ובתמונות שפרסם לפיד, יש עתיד טשטשה "בין פעולותיהם לפעולות צה"ל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1309222026' autoplay='0' credit='' desc='היועמ"שית נגד לפיד: תמונות עם חיילים - תעמולת בחירות | כתבתו של אביעד גליקמן' poster='' kid='1_vgqjleji' duration='']

"במרבית הקטעים ששולבו לפיד לצד חיילים או קצינים של צה"ל. בנוסף, הלשון שהסרטון נוקט בה היא של גוף ראשון רבים: 'אמרו שלא נדע לשמור על בטחון ישראל', 'חיזקנו את כוח ההרתעה', 'אנחנו לא מדברים – אנחנו עושים'. לשון 'אנחנו' כולל לכאורה בתוכו את צה"ל וחייליו בבחינת ניכוס אפשרי של צה"ל לגורם פוליטי", נמסר בהחלטת ועדת הבחירות.

יצוין כי לפני יומיים, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה הודעה רשמית שבה היא תומכת בעתירת הליכוד נגד רה"מ לפיד, בדרישה להסיר את תמונותיו של לפיד עם חיילי צה"ל מעמודי הרשתות החברתיות. בליכוד טענו שזו תעמולת בחירות אסורה - והיועמ"שית המליצה לקנוס את לפיד.