עימות במליאה: כחול לבן יצאה לאחר נאום גנץ על העוטף – בנט תקף

לפני שחברי הסיעה יצאו מהאולם, יו"ר המפלגה אמר: "ילדי העוטף יכולים רק לחלום על שקט בזמן שנתניהו מתנתק מהמציאות". שר הביטחון: "כמו שברחו מטיפול במנהרות - עכשיו בורחים מהמליאה"

זמן צפייה: 02:29

המתיחות בדרום: עימות סוער נרשם היום (שני) במליאת הכנסת, לאחר נאומו של יו"ר כחול לבן בני גנץ. חברי סיעתו של גנץ יצאו יחד בתום דבריו, לפני נאום שר הביטחון נפתלי בנט, בטענה כי הם נוסעים לעוטף עזה, ויו"ר ימינה תקף אותם בתגובה: "50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות, אז אתם תטפלו בבלונים? אני קורא לגנץ ויעלון - אל תברחו, תחזרו פנימה".

במהלך הדיון במליאה על המתיחות בדרום, אותו יזמו מפלגות האופוזיציה ובראשן כחול לבן, גנץ אמר: "נתניהו הפך את עוטף עזה לחוטף עזה, הוא מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שהוא הולך ומתנתק מהמציאות". בתום הנאום, יו"ר המפלגה הכריז כי חבריה יוצאים מהמליאה והולכים להיפגש עם התושבים בעוטף.

ברגע ששר הביטחון עלה לנאום, חברי כחול לבן יצאו מהאולם. "תגלו מינימום מאמץ", תקף בנט, "האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעיזים להטיף לי איך לטפל בבלונים?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בנט: התנהלות חמאס מקרבת אותנו לפעולה; רה"מ: לא נקבל תוקפנות

צה"ל עצר את הפלסטיני שהשליך בקת"ב על שוטר מג"ב בחברון

טרור הבלונים: ראש נפץ של נ"ט מחובר לצרור נחת בשער הנגב

חברי מפלגת כחול לבן יוצאים מהמליאה לאחר הדברים של בני גנץ
חברי מפלגת כחול לבן יוצאים מהמליאה לאחר הדברים של בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

הלילה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה, בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל, שהתפוצצה אמש בשטח פתוח בעוטף עזה. בין היעדים שהותקפו: מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של חמאס.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי המתקנים שהותקפו היו של ה"ההתנגדות הפלסטינית". על פי הדיווח, התקיפה בוצעה נגד מתקן הנמצא מערבית לחאן יונס שבדרום הרצועה ומתקן נוסף מערבית לדיר אל-בלח. לא היו נפגעים בתקיפות. בתוך כך פורסם כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע היום בצהריים לרצועת עזה כדי לקיים שיחות עם הנהגת חמאס ולהעביר את הדרישה הישראלית להפסקה מוחלטת של הירי.

Rockets Are Fired From Gaza Towards Israel, In Gaza
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באותו אתמול, איתרו עובדים זרים בשדה חקלאי במועצה האזורית מרחבים צרור בלונים. העובדים לא הכירו את ההנחיות, ואספו את הבלונים כשהחפץ החשוד מחובר אליהם. איש לא נפגע והמעסיק דיווח למשטרה על האירוע.

יום קודם לכן, נחת ראש נפץ של טיל נגד טנקים מסוג RPG מחובר לצרור בלונים בקיבוץ רוחמה שבמועצה האזורית שער הנגב. חבלני משטרה הגיעו למקום ומטפלים בפריט.