4 ימים לפקיעת המנדט: בכחול לבן ייפגשו עם ישראל ביתנו והעבודה

אנשי מפלגתו של בני גנץ צפויים להיפגש מחר עם צוותי המו"מ של אביגדור ליברמן ועמיר פרץ, בניסיון להקים ממשלה צרה. לאחר צאת השבת ייפגש גנץ עם נשיא המדינה

זמן צפייה: 01:25

כחול לבן זימנה למחר (ראשון) פגישה עם צוותי המו"מ של המפלגות ישראל ביתנו והעבודה, בניסיון להקים ממשלת מיעוט צרה לפני פקיעת המנדט ביום רביעי בחצות. זאת לאחר שייפגש במוצאי השבת יו"ר כחול לבן בני גנץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא, לבקשתו של גנץ.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה אתמול לחברי בלוק הימין בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, וקרא להם: "שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק - ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. כולכם אנשים אחראים - אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית?".

יו''ר כחול לבן בני גנץ מקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט
יו''ר כחול לבן בני גנץ מקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט | צילום: חדשות 13

גנץ התייחס למגעים להרכבת ממשלה, ולמועד הקרב של פקיעת המנדט. "בעוד חמישה ימים יסתיים פרק הזמן שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה", כתב. "אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת".

"מחר אפגש עם נשיא המדינה לבקשתי, בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו", המשיך גנץ. "אתמול נפגשתי עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. דנו באפשרויות שעל הפרק - וישנן אפשרויות כאלו. אני מעריך מאוד את עמידתו של ליברמן על עקרונותיו, והרצון שלו להקים ממשלת אחדות כפי שגם אני פועל להקים. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות".

עמיר פרץ בריאיון למטה המרכזי
עמיר פרץ בריאיון למטה המרכזי | צילום: חדשות 13

עוד תקף גנץ בדבריו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע במשא ומתן עם הליכוד. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות -  אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף. גם אתה יודע היטב בתוך תוכך, שראש ממשלה שהולך לבית המשפט בבוקר, לא יכול לנהל את הקבינט בערב. שים את ישראל לפני הכל, בוא למו׳׳מ מהיר, בלי בלוק החסינות, ונהיה מוכנים לפשרות שיעמדו בעקרונותינו".

בתגובה לדברי גנץ, נמסר מהליכוד בתגובה: "הליכוד פונה ליאיר לפיד לשחרר את בני גנץ מהתחייביותו לגוש".

פגישת יו''ר כחול לבן בני גנץ ויו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
פגישת יו''ר כחול לבן בני גנץ ויו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: אופק אבשלום