ההסתדרות משהה על ההחלטה על שביתה; בר-דוד ייפגש עם הרצוג

פרסום ראשון: ברקע דחיית הליכוד את מתווה הפשרה של יו"ר ההסתדרות, צפוי ארנון בר-דוד להיפגש מחר עם הנשיא יצחק הרצוג. בינתיים, בהסתדרות לא יחליטו הלילה על השבתת המשק בעקבות המשך החקיקה

זמן צפייה: 01:08

 פרסום ראשון: ההסתדרות לא תחליט הלילה (ראשון) על השבתת המשק בעקבות המשך החקיקה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והנשיא יצחק הרצוג צפויים להיפגש מחר בבוקר. גורם בהסתדרות אמר: "אנחנו אופטימיים לגבי מעורבות הנשיא, רוצים למצות את הסיכוי להשיג פשרה לפי מתווה בר-דוד".

מוקדם יותר הציג בר-דוד מתווה הפשרה שלו בנוגע לעילת הסבירות, בליכוד דחו את ההצעה ואמרו  כי "ההצעה מטעם ההסתדרות, שזהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד-צדדית של עמדת האופוזיציה כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך. ההצעה מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה. אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ לפשרה אמיתית ומצפים שכל הצדדים יתגייסו ברצינות למאמץ זה ולא יחזירו אותנו לנקודת ההתחלה".

בעקבות דחיית הליכוד את הצעת הפשרה - יו"ר ההסתדרות קיים התייעצויות על המשך הצעדים.

הנשיא יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

על פי המתווה של יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, החלטות שתקבל הממשלה בנושא מדיניות יהיו חסינות מפני עילת הסבירות, כמו גם החלטות על מינוי שרים וסגניהם. החלטות שרים שאינן כפופות לאישור הכנסת ימשיכו להיות מבוקרות גם על פי עילת הסבירות. בממשלת מעבר עילת הסבירות תחול על כל החלטות הממשלה. המתווה קובע כי נציגי הקואליציה והאופוזיציה ימשיכו בהידברות אינטנסיבית לשם הגעה להסכמות בשאר הנושאים, ולפיו הממשלה תצהיר שלא תיעשה חקיקה בנושאים הקשורים לרפורמה המשפטית ללא הסכמה של 75 חברי כנסת במהלך 18 החודשים הקרובים.

מתווה ההסתדרות
מתווה ההסתדרות

מובילי מחאת "כוח קפלן" מסרו בתגובה להצעת יו"ר ההסתדרות: "דרישות המחאה לא השתנו מהרגע הראשון: גניזת החקיקה והקביעה ששינויי עומק בשיטת המשטר ייעשו רק בהסכמה רחבה. פשרות שבסופן ישראל הופכת לדיקטטורה רעות יותר מהכרעה. מדובר בהצעה שכל מהותה היא החזרת העבריין דרעי לשולחן הממשלה ולא בהכרח תמנע פיטורין של שומרי סף ובכירים בשירות המדינה אם לא יתיישרו לפי גחמות של פוליטיקאים".