גנץ תוקף: "ממשלה בראשות נתניהו - לא מתפקדת"

שר הביטחון תקף את רה"מ על אי נכונותו להעביר תקציב במועד עליו הוסכם: "אם לא יהיה תקציב אין טעם בממשלה הזו". על התנגדותו לוועדת חקירה בפרשת הצוללות: "הצעה אופוזיציונית שנועדה להביך"

זמן צפייה: 10:34

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שני) בריאיון בחדשות 13 לסערה סביב תקציב המדינה ולאי הנכונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר - בניגוד להסכמות. גנץ הסביר כי "כחול לבן רוצה שתהיה ממשלה מתפקדת ובשביל זה צריך שני דברים - נהלי עבודה תקינים ותקציב לשנת 2021. אם משהו מתוך השניים האלה לא מתקיים, אז אין טעם בממשלה הזו. החול בשעון שלנו הולך ואוזל. ממשלה בראשות נתניהו - היא לא ממשלה מתפקדת".

"אין מה לחכות ל-23 בדצמבר לראות שהתקציב לא עבר, אני וכחול לבן לא נהיה בני ערובה של שום דבר חוץ מאשר של מדינת ישראל", המשיך גנץ. "המדינה צריכה זה תקציב לשנת 21, יש כאלה שאומרים ליותר מזה. אם לא יהיה תקציב, אנחנו נלך קדימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "האופוזיציה מקהלת באסה סבבה"; לפיד: "המשבר מנוהל גרוע"

נתניהו: "לא מודאג מהסקרים; שבנט יחליט אם הוא ימין או לא"

גמזו ביקש להסיר את הסגר מעל שלוש ערים אדומות

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן התייחס גם לנפילת מפלגתו בסקרים. לטענתו, "מספר המנדטים הוא תוצאה של כעס ציבורי - הציבור הישראלי יודע לזהות מי באמת עובד בשבילו. אני אוביל את המפלגה הזו בבחירות הבאות, שתהיה המפלגה המובילה במרכז המפה". כמו כן, שר הביטחון ציין כי אינו יתמוך בהצעה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות, בטענה כי "אין צורך להתעסק בהצעות אופוזיציוניות שכל תכליתן להביך".

מוקדם יותר היום השתתף נתניהו בדיון 40 חתימות, שיזמו חברי סיעת יש עתיד תחת הכותרת "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי". לפי הנהלים, נתניהו היה חייב להישאר בדיון עד סופו ולהאזין לטענות הח"כים. בסיום הדיון תקף ראש הממשלה את האופוזיציה והתקשורת: "כל מה ששומעים מהם זה שתי מקהלות רועשות - מקהלת הכול סבבה ומקהלת הכול באסה - אין מגפה וזו המצאה של נתניהו. במקביל צעקו שהכול קורס וחסר תקווה". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד השיב: "אי אפשר לנהל את משבר הקורונה גרוע יותר ממה שאתה מנהל אותו".

"חברי האופוזיציה משתמשים בקורונה כדי לפלג את העם ולקושש כמה קולות בסקרים. זו הפעם השנייה, במהלך הגל השני של הקורונה שבה האופוזיציה מחייבת אותי להגיע לדיון שהוא בעיקר פוליטי וניגוח על חשבון זמן יקר", טען נתניהו, "אם באמת הייתם באים לנהל דיון ענייני, הייתם מתייחסים להחלטות שהובלתי בעניין הקורונה, שהיו נכונות. להשתמש בקורונה כדי לפלג את העם ולקושש כמה קולות בסקרים".