הנקמה בסילמן הושלמה: בנט התפצל מימינה יחד עם כהנא

סגן השר הצטרף לגנץ, סער ואיזנקוט ברשימת "המחנה הממלכתי", וכדי שיוכל להתפלג ממפלגתו - רה"מ החלופי וח"כ שירלי פינטו התפצלו יחד עמו. המהלך אושר בוועדת הכנסת, וכך נותרה ח"כ סילמן ללא התפלגות - ותיאלץ להתפטר מהכנסת כדי לרוץ במפלגה קיימת

ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר מתן כהנא בלשכת ראש הממשלה בכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר מתן כהנא בלשכת ראש הממשלה בכנסת | צילום: אריאל זנדברג

משחק הכיסאות בימינה: סגן השר מתן כהנא הצטרף אתמול (ראשון) לרשימתם המאוחדת של שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, וכדי שיוכל להתפלג ממפלגת ימינה - ראש הממשלה החלופי נפתלי בנט נכנס לתמונה, והתפצל עמו מהמפלגה שהקים ובראשה עמד עד לא מזמן.

כזכור, אחרי שהקואליציה הצביעה נגד התפלגותה של ח"כ עידית סילמן מימינה, מה שהיה מחייב אותה להתפטר מהכנסת כדי לרוץ במפלגה אחרת, סילמן למעשה נקמה בכך שחזרה בה מההסכמות עם כהנא - שאמורות היו לאפשר גם לו להתפצל.

כעת, כדי שכהנא יוכל להתפלג מימינה, בנט התפצל יחד איתו ועם ח"כ שירלי פינטו, וכך זה לא מצריך את האישורים שהיו נדרשים אם כהנא היה מבקש להתפצל לבד מהמפלגה. יחד עם בנט ופינטו הם מהווים יותר משליש סיעה, ויוכלו להתפצל ממנה ללא הסכמות. המהלך אושר בוועדת הכנסת, והותיר את סילמן בלי התפלגות, כך שהיא תצטרך להתפטר מהכנסת כדי לרוץ במפלגה שאינה ימינה.

איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט
איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט

כזכור, עם פרישתו של בנט בחן כהנא את האפשרות להמשיך במפלגה תחת שר הפנים איילת שקד, ואמר כי "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט", אך אתמול הוא הצטרף לגנץ וסער יחד עם איזנקוט, ושובץ במקום התשיעי ברשימה.

אתמול צייץ כהנא בחשבון הטוויטר שלו: "ההשתלבות ברשימת המחנה הממלכתי בהנהגת שר הביטחון בני גנץ, לצד שר המשפטים גדעון סער, ורא״ל במיל. גדי איזנקוט אינה פרסונלית. אני שליח של ציבור ושל דרך. שליחות זו מלווה אותי כבר למעלה משלושים שנה. המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי, אלו המאמינים שצריך לחזק את צביונה היהודי של מדינת ישראל בהסכמות רחבות".