הפתרון למשבר: בנט נפגש עם ח"כ ביטון שצפוי לחזור להצביע עם הקואליציה

ראש הממשלה סיכם עם יו"ר ועדת הכלכלה כי בשבועיים הקרובים תילמד הרפורמה בתחבורה הציבורית, וההשפעות שלה על שכבות שונות באוכלוסיה, ופעילות ועדת הכלכלה תחזור לסדרה. לאחר מכן התייחס ביטון לדבריה של שרת התחבור מיכאלי על הרפורמה: "בעוד פניי לשלום, שרת התחבורה מחריפה את המשבר"

ח"כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה
ח"כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הבוקר (שני) עם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, במטרה להביא לפתרון המשבר שהחל עם הכרזתו של ביטון כי לא יצביע עם הקואליציה, במחאה על הרפורמה בתחבורה הציבורית ובחקלאות.

בפגישה, בה השתתפו גם מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס ונציגי אגף תקציבים, שמע בנט את טענותיו של ביטון על הרפורמה, והחליט לקיים בשבועיים הקרובים למידה של הרפורמה וההשפעות שלה על שכבות שונות באוכלוסיה.

בשבועיים הקרובים יקיים בנט שיח עם כלל הגורמים בקואליציה על מנת לפתור את המשבר, ובינתיים פעילות ועדת הכלכלה תחזור לסדרה וח"כ ביטון צפוי לחזור להצביע עם הקואליציה.

יו''ר העבודה מרב מיכאלי בוועידה הלאומית של חדשות 13
שרת התחבורה מרב מיכאלי

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה היום בישיבת סיעת מפלגת העבודה לרפורמה בתחבורה הציבורית ואמרה: "למה שבטבריה ישלמו 2.5 שקלים לנסיעה בתחב"צ ובעכו ישלמו 5 שקלים? איך אפשר להצדיק את זה שבקריית שמונה ישלמו 5 שקלים ובירוחם 2.5, או שבבני ברק 6 שקלים ובבית שמש 3.5? או את המצב הזה שבו ערים חרדיות משלמות שקל וחצי ובשאר המקומות משלמים 6 שקלים לנסיעה?".

"יש במדינת ישראל קומבינה ארוכת שנים וחסרת בסיס", הוסיפה מיכאלי, "קודמיי בתפקיד נתנו פה תעריף מוזל לחרדים שם תעריף מוזל לחברים. כולם ידעו שזה עקום וגרוע ומאוד מאוד לא שוויוני ולאף אחד לא היה אומץ לגעת בזה. אז אני החלטתי לשים לזה סוף ויחד עם שר האוצר העברנו בתכנית כלכלית בממשלה, שעברה פה אחד את מהפכת דרך שווה – הרפורמה בתעריפי התחב"צ".

"כל הממשלה הצביעה פה אחד לרבות שר הביטחון וראש הממשלה", סיכמה מיכאלי, "רפורמת דרך שווה היא רפורמה חשובה בממשלה חשובה. כל כך חשובה שיש מי שמנצלים את המורכבויות שבה כדי לנסות לסחוט את הקואליציה ומשביתים את עבודת הכנסת כאילו בשם הכנסת. אבל רפורמת דרך שווה חשובה למדינת ישראל ולפריפריה בפרט. הרפורמה יצאה לדרך והיא תיכנס לתוקף כמו שהיא באחד באוגוסט".

בתגובה לדבריה של השרה מיכאלי, כתב ביטון בחשבון הטוויטר שלו: "רה"מ פנה אלי וביקש ממני לטפל אישית בנושא הפגיעה באוכלוסיות המוחלשות ברפורמה בתחבורה הציבורית. בעוד פניי לשלום, שרת התחבורה מחריפה את המשבר. צר לי על כך. אני סומך על ראש הממשלה ושר האוצר שיביאו את התוצאה הרצויה. נתראה בעוד שבועיים".