משבר חדש: ח"כ מיכאל ביטון הודיע כי לא יצביע עם הקואליציה

לאחר שאיים בשבועות האחרונים כי המחלוקת סביב רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית תוביל למשבר, יו"ר ועדת הכלכלה אמר במהלך הישיבת כי הוא יפסיק להצביע בהתאם למשמעת הקואליציונית, למעט בהצבעות אי אמון בממשלה

זמן צפייה: 03:31

משבר חדש בקואליציה: יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), אמר הבוקר (רביעי) במהלך ישיבת הוועדה בנושא רפורמת תערפי התחבורה הציבורית כי הוא יפסיק להצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון בממשלה. ביטון נעל את הישיבה והוסיף כי כל דיוניה מבוטלים.

"לא סופרים את ועדת כלכלה אז אני נאלץ לקבל החלטות", אמר ביטון, "החל משבוע הבא, בעצם מיידית, כל דיוני ועדת כלכלה מבוטלים לצמיתות - לא יהיו דיונים לא בוועדה ולא בוועדות המשנה, הכל מבוטל. אני מתכוון לא להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון על הממשלה, אולי בהמשך גם את זה לא - אבל כרגע כן, כדי שלא יהיה פתחון פה כדי להפוך את זה לפוליטי".

ח''כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה
ח''כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

"זה לא פוליטי", הסביר ביטון, "זה רק לגבי אוכלוסיות מוחלשות - אל תפגעו בחקלאים בגבול הצפון ואל תפגעו בעניים בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי כשותף. לא משנה איך התנהגתם לוועדה מחלנו על כבודנו. תביאו תוצאה, עד אז לא אצביע במליאה בשלב ראשון, אולי יום אחד אצביע גם נגד חוקים מסוימים, אני מגיע רק להצבעות אי אמון בממשלה בשלב הזה".

"אם יש מנהיגות בישראל וראש ממשלה חליפי - שיידעו לפתור את זה תוך יום יומיים, ונתקן 80-70% מהרפורמה", המשיך ביטון, "אפשר לפגוע את הפגיעה בערך הצבור ועוד דברים, אקבל תיקונים, או לדחות לחוק ההסדרים ולבצע זאת כראוי איתנו בהסכמה, בתחבורה, בחקלאות, לעצור כל מהלך חד צדדי כולל התקנה בחינוך, עד להסכמות עם החקלאים. זה הדרישות שלי, ולצערי אני מקבל החלטה קשה"

לסיכום אמר ביטון: "מה שכואב לי זה הפגיעה בעניים. מחלנו על כבודנו. יגידו עכשיו שזה פוליטי וזו רדיפה אישית, אבל בסוף באופקים, בבית שאן, בטבריה, מצפה רמון, קריית שמונה, שדרות – מחיר התחבורה הציבורית עלה ב-130%. שום דבר לא התייקר ככה. ואתם רוצים להסתיר את זה מעיני הציבור? חשבתם שזה יעבור בשקט? לא במשמרת שלנו".

ח''כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה
ח''כ מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

ח"כ ביטון איים בשבועות האחרונים שהמחלוקת סביב רפורמת התחבורה הציבורית והחקלאות תוביל למשבר, וסביר להניח כי המחלוקות יפתרו. ביטון מתואם לגמרי עם ראש סיעתו, שר הביטחון בני גנץ, כך שלא מדובר באירוע דומה למקרים של ח"כ עידית סילמן או ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, שם ראשי הקואליציה הופתעו מהודעתם על פרישה.

חברי ועדת הכלכלה מופיד מרעי, אורי מקלב ומיכל וולדיגר
חברי ועדת הכלכלה מופיד מרעי, אורי מקלב ומיכל וולדיגר | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

חבר ועדת הכלכלה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), אמר בתגובה להודעתו של ביטון: "ח"כ ביטון משקף שליחות ציבורית אמיתית מהי תוך שהוא דואג לחלשים לפריפריה ולקשישים, ועושה את עבודת הציבורית בצורה הטובה ביותר לאחר שמשרדי הממשלה אינם נותנים תשובות. הכנסת היא הריבון ולא הממשלה".