בנט על המחלוקות בקואליציה: "סימן שהממשלה במקום טוב באמצע"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה למשבר הקואליציוני, ואמר כי זו "ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות ופשוט דואגת לאזרחים". רה"מ הוסיף כי מחר יעלה חוק "ממדים ללימודים" להצבעה בקריאה שנייה ושלישית ואמר: "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות"

ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: חיים צח/ לע"מ

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למשבר הקואליציוני שנוצר בעקבות הודעתה של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי על פרישה מהקואליציה, ואמר כי "זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים".

עוד אמר בנט: "למרות הטלטלות שהקואליציה עוברת, והיא עוברת, הממשלה שלנו לקחה מדינה מאבטלה המונית וגירעון שיא, מהומות ברחובות ישראל ואלפי רקטות מעזה על ישראל, והעבירה את המדינה לצמיחה חזקה וטיפול נחוש בביטחון - מבפנים ומבחוץ".

"אני חושב שאם חברי כנסת משמאל מרגישים שהממשלה ימנית מדי, וחברי כנסת מימין מרגישים שהממשלה שמאלנית מדי - סימן כנראה שהממשלה במקום טוב באמצע", הוסיף ראש הממשלה, "ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות ופשוט דואגת לאזרחים. זו המשמעות של פשרה".

"כדי להתגבר על המהמורות עלינו לשים את טובת המדינה מעל אינטרס המגזרי הצר", המשיך בנט, "כולנו צריכים להבין שאף אחד לא יהיה 100% מרוצה. זאת עבודה קבוצתית ולא אישית. אני בטוח שאם כולנו נמשיך לגלות רצון טוב – הממשלה תצלח את כל המשברים".

רה''מ נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הרווחה מאיר כהן בישיבת הממשלה
רה''מ נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הרווחה מאיר כהן בישיבת הממשלה | צילום: חיים צח / לע''מ

ראש הממשלה אמר בישיבה כי מחר יעלה חוק "ממדים ללימודים" להצבעה בכנסת, בקריאה שניה ושלישית. "16,500 לוחמים משוחררים ממתינים כרגע למילגת לימודים", אמר בנט, "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות. אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם".

"אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים", סיכם בנט, "אני קורא לח"כים מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל".

עיסאווי פריג'
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' | צילום: דוברות הכנסת

במהלך הישיבה פרץ עימות סביב מצעד הדגלים, כאשר השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ביקש לשקול מחדש את מתווה הצעדה. "המצעד לא צריך לעבור בשער שכם, זו איוולת", אמר פריג', ורה"מ בנט השיב לו כי "ראש הממשלה הקודם התקפל בגלל החמאס, זה המסלול הקבוע של המצעד". השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אמרה כי מדובר בפרובוקציה.

חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "בלילה נזכרתי איך נאבקתי לשירות צבאי. צה"ל ויתר עלי (פטור בשל מוגבלות) לא ויתרתי. הציעו שירות מקוצר- עשיתי מלא, עד הסוף. ואז חתמתי קבע.לא נרדמתי כי הרגשתי מה מרגיש כל לוחם. אותם ראשי אופוזיציה שלא מכירים שירות צבאי מהו מתנגדים ל״ממדים ללימודים״,ומחליטים לעשות פוליטיקה על גבם - בושה".

ח''כ ג'ידא רינאוי זועבי
ח''כ ג'ידא רינאוי-זועבי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צפוי להיפגש היום בצהריים עם ח"כ רינאוי-זועבי במשרד החוץ, והוא יבהיר לה כי תפקיד הקונסולית בשנגחאי עדיין על הפרק, אם היא מעוניינת בו. שלשום אמרה רינאוי-זועבי ל"אלמוג בשישי" כי היא הסירה את מועמדותה לתפקיד בשל המראות בהר הבית, וכי היא לא יכולה לייצג את ישראל בתפקיד דיפלומטי, אך גורמים ששוחחו עמה אמרו כי היא היא מבינה שהחברה הערבית ברובה לא מעוניינת בממשלה של נתניהו ובן גביר - ולכן היא לא צפויה לתמוך בפירוק הממשלה.