שקד זעמה על בנט שפרסם את מכתב פיצול הסיעות - בניגוד לדעתה

לצד העברת המסמך לתקשורת, בניגוד לרצונה של יו"ר המפלגה, בנט אף שוחח עם רה"מ לאחר פרסום המדגמים, מבלי להפנות אותו לשקד • נתניהו זימן את ראשי מפלגות הימין לפגישה נוספת מחר בבוקר

זמן צפייה: 04:38

לאורך מערכת הבחירות לכנסת ה-22 הלך והעמיק הריחוק בין יו"ר מפלגת ימינה, איילת שקד, לבין מי שהיה שותפה הקרוב ביותר מאז כניסתה לחיים הפוליטיים – נפתלי בנט. מתוך כבוד הדדי, השניים לא חשפו את אי ההסכמות ביניהם לתקשורת ולציבור, למרות שבמהלך הקמפיין עשה בנט כמה מהלכים עצמאיים ללא ידיעתה – ולהפך.

המתח בין השניים הגיע אתמול (שלישי) לשיא, כשבנט פרסם את הסכם פיצול ימינה בניגוד לדעת שקד, ועל פי אחת הגרסאות – גם ללא ידיעתה. לקראת כינוס המפלגה אמש, היו אף שחשבו שבנט יעדר, אך לבסוף הוא הגיע באיחור. אמש אף שוחח בנט עם ראש הממשלה שהתקשר אליו לאחר פרסום המדגמים, אך שר החינוך לשעבר לא הפנה אותו ליו"ר מפלגתו, אלא המשיך לשוחח איתו על עתיד המגעים בין המפלגות.

בתוך כך, שני חברי כנסת כבר קראו היום להתפטרות שקד, בינתיים בעילום שם. לטענתם היא הבטיחה להתפטר אם יהיו שבעה מנדטים, שקד מכחישה. אופציה אחת – להתפטר ולהתפקד לליכוד, ואז לחכות עד שאפילו שרה נתניהו לא תוכל לעצור אותה. היא יכולה לנסות להשאיר את ימינה כסיעה אחת, שזאת האופציה המועדפת עליה, או להתחרות ברפי פרץ על ראשות הבית היהודי, שם יש הטוענים כי יש לה יתרון קל.

עוד בחדשות 13:

סמוטריץ' נגד בן גביר: "שרף עשרות אלפי קולות ומתהלך כמו טווס"

שקד: "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין – זה לא בלתי אפשרי"

שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה – לכן היא לא אוהבת אותי"

איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש
איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש | צילום: רויטרס

במקביל, נתניהו זימן את ראשי מפלגות הימין לפגישה נוספת מחר בבוקר. זאת בהמשך לפגישה שנערכה מוקדם יותר היום ובה התחייבו הנוכחים על הקמת בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. נוסף על כך, התחייבו המפלגות להקים צוות מו״מ משותף לכל סיעות בלוק הימין.

אמש, עם פרסום תוצאות המדגמים אמרה שקד כי "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין - זה אתגר גדול מאוד אבל לא בלתי אפשרי". עוד התייחסה לפיצול במפלגה: "אתמול חתמנו על פיצול כי זאת הייתה ההבטחה לבוחרים, אבל אני חושבת שצריך להמשיך ביחד, אני מאמינה בציונות הדתית ביחד". ​

"את ההבטחה לבוחר אולי צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינת ישראל, לימין האידיאולוגי ולציונות הדתית", המשיכה. "אנחנו בוודאי ממשיכים לעבוד ביחד, גם במו"מ הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת. אני חושבת שזה הזמן של הציבור לומר האם הוא רוצה שהסיעות יתפצלו או ימשיכו יחד". עוד הצהירה שקד: "אמרנו לנתניהו שאנחנו נמליץ עליו לנשיא - זאת לא שאלה, כפי שהתחייבנו כך נעשה".

איילת שקד, יו''ר ימינה, בהצהרה
איילת שקד, יו''ר ימינה, בהצהרה | צילום: גיא ברקאי

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט נאם אף הוא ואמר: "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה מסוימת של אי ודאות, אבל בתוכה יש לנו מצפן מאוד ברור –שמירה על כל סנטימטר של ארץ ישראל. של שמירה על הזהות היהודית, של עם ישראל ושל אחדות".

"היינו בבחירות מאוד מקטבות, אבל היום זה היום של אחרי. תמיד אמרתי ואומר גם הערב – לימין אין מונופול לאהבת המדינה, לשמאל אין מונופול על אהבת האדם והשלום. כולם רוצים בטובת ישראל. לנו יש את דרך הימין, אבל אנחנו לא שונאים את הצד השני. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל", הוסיף שר החינוך לשעבר.

לבסוף אמר בנט: "אנחנו ננהל משא ומתן משותף, נשתף פעולה גם בשנים הקרובות בכל קונסטלציה שלא תהיה, כי יש לנו אמון הדדי. יש לנו גם מחלוקות. בתחומי דת ומדינה יש לנו דעות שונות, בתחומי ארץ ישראל וביטחון אנחנו באותו מקום".