טלטלה נוספת בלשכת בנט: אחרי היועצת המדינית - גם ראש הסגל עוזב

טל גן צבי, היועץ המקורב ביותר לרה"מ, ביקש לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. גן צבי מלווה את בנט בעשור האחרון מאז כניסתו לפוליטיקה. הוא שימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה, כראש המטה שלו במשרד החינוך וכיועץ מטעמו במערכות הבחירות ובמשאים ומתנים הקואליציוניים שלאחריהן. בנט: "קיבלתי בצער אך בהבנה את החלטתו"

זמן צפייה: 02:23

בתום עשור של עבודה משותפת - ראש הסגל של ראש הממשלה נפתלי בנט, טל גן צבי, ביקש היום (שני) מרה"מ לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. גן צבי מלווה את בנט בעשור האחרון מאז כניסתו לפוליטיקה. הוא שימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה, כראש המטה שלו במשרד החינוך וכיועץ מטעמו במערכות הבחירות ובמשאים ומתנים הקואליציוניים שלאחריהן.

גן צבי (41), בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משמש כראש הסגל בשנה האחרונה, מאז הקמת הממשלה בחודש יוני אשתקד. הוא יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים באופן סדור ולאחר שישלים את המשימות עליהן הוא אמון.

רה"מ בנט הודה לגן צבי על שנים ארוכות של עבודה משותפת ומסר: "מרגע כניסתי לפוליטיקה, טל היה לאחד מעמודי התווך בעשייתי הציבורית, בכל התחנות השונות. אני רוצה להודות לו על שנים ארוכות, במהלכן ליווה אותי מקרוב במקצועיות, במסירות ובנאמנות יוצאות דופן, בעליות ובירידות, בעבודה קשה מסביב לשעון".

בנט הוסיף: "קיבלתי בצער אך בהבנה את החלטתו לסיים את תפקידו כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה לאחר שנה אינטנסיבית ורוויית עשייה, ובתום עשור של עבודה משותפת. חוכמתו, יכולותיו הניהוליות ופירות עשייתו היוו עבורי נכס יקר, ואני סמוך ובטוח כי בכל אשר יפנה בהמשך הוא ינחל הצלחה ושגשוג".

ראש הסגל, טל גן צבי, מסר: "הייתה לי הזכות לעבוד בעשור האחרון עם משרת ציבור אמיתי שטובת ישראל הייתה ונשארה תמיד בראש מעייניו. אני מודה לראש הממשלה על ההזדמנויות, האתגרים והעשייה בה לקחתי חלק במהלך שנות כהונתו למען אזרחי ישראל בשורה ארוכה של נושאים - מכלכלה, דרך חינוך ועד סוגיות ביטחוניות ומדיניות הרות גורל".

"בתום עשור של עבודה משותפת ואינטנסיבית", הוסיף גן צבי, "ולאחר שנה בתפקיד המאתגר והעמוס של ראש הסגל, ביקשתי לסיים את תפקידי בקרוב ולפנות לאפיקים חדשים. זו הייתה תקופה משמעותית ויוצאת דופן. אני מודה לראש הממשלה על הדרך המשותפת, ואוסיף להיות לו לעזר גם בעתיד בכל שאידרש".

שמרית מאיר
שמרית מאיר

לפני כשבוע חצי הודיעה היועצת המדינית לראש הממשלה נפתלי בנט, שמרית מאיר, על עזיבתה את התפקיד לאחר שנה בלבד. "במהלך השנה האחרונה הקדשתי את כל כוחותי לסייע בתחום המדיני, ובכלל בבניית היחסים הטובים עם ממשל ביידן, בחיזוק הקשר עם מדינות ערב, הקרובות והרחוקות, בייצוג טוב של ישראל על הבמה הבינלאומית, וחשוב יותר - בהשגת תכליות מדיניות חשובות", כתבה מאיר במכתב ההתפטרות שלה.

"היתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. בכוונתי לסייע ככל שיידרש בהשלמת המשימות עליהן אני מופקדת, בעיקר בכל הקשור לביקורו המתקרב של נשיא ארה"ב בישראל", חתמה מאיר את מכתבה.

במהלך תקופת כהונתה של מאיר בלשכת ראש הממשלה נשמעו לא מעט קולות נגדה בין היתר בהתערבות בעניינים פוליטיים שלא במסגרת תפקידה. בחדשות 13 פורסם בחודש שעבר מפי בכירים בקואליציה שהאשימו את מאיר בכך שגרמה לבנט לשכוח מפוליטיקה.

בתגובה להתפטרותה של מאיר, כתב בנט: "במהלך השנה החולפת שמרית תרמה רבות לקידום מעמדה המדיני של מדינת ישראל, לבניית מערכת יחסים מיוחדת עם הממשל בארה״ב, למניעת הקמת קונסוליה בירושליםלחיזוק הקשרים מול מדינות אירופה, לפריחה המדינית אל מול המדינות הערביות המתונות, ולמאבק הדיפלומטי באיראןשמרית פעלה במקצועיות ובמסירות וסייעה בהתמודדות בנושאים המדיניים-בטחוניים המורכבים והעדינים ביותר".