הדרישה של בנט מנתניהו: תיקי הבריאות והתחבורה

יו"ר ימינה העלה בשיחה בין השניים את דרישתו לקבלת שני התיקים הבכירים, אך עד כה לא הושגו הסכמות. מקורב לנתניהו: אין אפשרות קיום למפלגה של 6 ח"כים - ש-4 מהם רוצים להיות שרים

זמן צפייה: 05:34

יו"ר ימינה נפתלי בנט דרש היום (חמישי) בשיחה שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מפלגתו תקבל את תיקי הבריאות והתחבורה, אך עד כה לא הושגו הסכמות. המשא ומתן בין השניים יימשך עד יום רביעי בשבוע הבא, אז תושבע הממשלה החדשה.

מקורב לנתניהו הגיב על דרישתו של בנט וטען כי "אין אפשרות קיום למפלגה של שישה חברי כנסת שארבעה מהם רוצים להיות שרים, ובזמן שמפלגה של תשעה ח"כים מקבלת שניים-שלושה שרים". לדבריו, "אין זמן טוב יותר מהיום לציונות הדתית לשקם את עצמה - יש בימין מקום לשלוש מפלגות במקרה הטוב. הליכוד, חרדים ואולי דתיים לאומיים. כשיש עוד שלוש כיפות סרוגות שרוצים מפלגה אין סיכוי לממשלה ימנית בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לממשלה: 72 ח"כים המליצו לנשיא להעניק את המנדט לנתניהו

בוגרי להקות צבאיות לרמטכ"ל: "אל תפגע בתרבות צה"ל"

"שיסה בי את הכלב": נהג אוטובוס הותקף בירושלים • תיעוד

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בשיחה בנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל "הבעייתיות המסתמנת", לדבריו, היות שמשרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל. השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, "לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". לא הושגו הסכמות.

מוקדם יותר היום הגישו נציגי הליכוד וכחול לבן לנשיא המדינה ראובן ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת המבקשים להמליץ להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום רביעי הבא. חברי הכנסת מימינה לא חתמו על המסמך.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמעגנת את הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ ברוב של 72 תומכים מול 36 מתנגדים. זאת לאחר שאמש קבע בג"ץ פה אחד כי נתניהו יוכל לקבל את המנדט להרכבת הממשלה חרף כתבי האישום נגדו, וכן הכשיר את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. זאת,כאמור, בהסכמה של 11 שופטי ההרכב.