התמונה עם הנשיא וחילופי השרים: היום הראשון של הממשלה החדשה

בוקר לאחר שהושבעו, בזה אחר זה הגיעו חברי הממשלה החדשים למשכן בירושלים והצטלמו עם ריבלין, ומשם הם ממשיכים לטקסי ההחלפה במשרדים השונים. גנץ: "מנענו כל ניסיון התנקשות בדמוקרטיה"

זמן צפייה: 01:21

ממשלת בנט-לפיד יוצאת לדרך: השרים והשרות של הממשלה ה-36 הגיעו היום (שני) לבית הנשיא בירושלים, שם צילמו את התמונה המסורתית יחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. משם, ראש הממשלה נפתלי בנט יצא לפגישת חפיפה עם ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, ואילו השאר המשיכו לאירועי החלפת השרים במשרדים השונים.

בטקס חילופי שרי המשפטים אמר שר הביטחון, בני גנץ, כי "הכניסה של כחול לבן למשרד המשפטים שמה סוף למי שרצה להלך איימים על אנשי המשרד. המשרד הזה הוא המשענת של החברה הישראלית כולה. נשמור על מערכת עצמאית ומתפקדת. הכניסה שלנו למשרד היתה שווה כל מחיר. מנענו כל ניסיון התנקשות בדמוקרטיה הישראלית".

לכתבות נוספות בנושא >>

הצעות חוק ומינוי מנכ"לי המשרדים: ממשלת בנט-לפיד יצאה לדרך

החגיגות, ההפגנות – והתגובות: כך נראה הלילה לאחר אישור הממשלה

סקר: 48% בעד ממשלת בנט-לפיד, 37% נגד – ומה תמונת המנדטים?

הממשלה ה-36, בית הנשיא, צילום מסורתי
התמונה המסורתית של הממשלה ה-36 עם נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין | צילום: רויטרס

שר המשפטים הנכנס, גדעון סער, נאם גם הוא בטקס ואמר: "מערכת המשפט זקוקה היום לשינויים אחראיים - אני אבצע את השינויים האלה. קיצור הליכים צריך להיות יעד בולט, מדינת ישראל מרבה מדי בהגשת כתבי אישום נגד אזרחיה". עוד הוסיף כי "בישראל יש שטחים נרחבים שבהם החוק אינו שולט - בנגב, בגליל, בלוד, בדרום תל אביב. מדינה מתוקנת לא יכולה להשלים עם זה".

בישיבת סיעת העבודה נשאל השר לביטחון פנים עמר בר לב על מצעד הדגלים המתוכנן למחר ואמר כי "המצעד יתקיים, ירושלים בירת ישראל הנצחית ובדמוקרטיה מותר וחשוב להפגין. כל עוד הצעדה תהיה בחסות החוק והנחיות המשטרה".

שרת הפנים החדשה איילת שקד אמרה בדברי הפתיחה שלה כי "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית, תוך מתן מענה הולם במצבים הומניטריים מבוססים. אפעל להשיב מסתננים לארצם ולעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות". עוד אמרה כי תיפעל להקל ולזרז את הליכי קבלת היתרי בנייה כדי להגדיל את היצע הדיור, והוסיפה: "אפעל ליישום הרפורמה ברישוי עסקים, כך שבעלי עסק ועצמאיים לא ידרשו להתמודד מול מספר רב של רגולטורים שונים ושהליך קבלת הרישיון יהיה מונגש, ידידותי וקל".

איילת שקד, ימינה, טקס חילופים
שרת הפנים איילת שקד | צילום: דוברות משרד הפנים

שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, אמר בטקס החלפת השרים כי "המטרה שלנו כעת היא לקדם את כלכלת ישראל ולאשר את התקציב. מאוד חשוב לי להבהיר - לא תהיה העלאת מסים. ננהל תקציב מקצועי ואחראי, בלי השתוללות תוך שיקום הדרג המקצועי".

אחרי צילום התמונה עם הנשיא ריבלין, אמרה שקד בשיחה עם חדשות 13 בתום צילום התמונה כי "המעמד מרגש. יש כאן שרים טובים וראש ממשלה מצוין, ואני מאחלת לכולם בהצלחה". כשנשאלה איך תעבור החפיפה עם השר היוצא אריה דרעי, השיבה: "אנחנו מכירים הרבה שנים, היחסים בינינו טובים. היינו שותפים - ואני מקווה שנחזור להיות שותפים".

שר הבריאות החדש ניצן הורוביץ הביע גם כן התרגשות מכניסתו לממשלה, אולם הודה כי לא יהיה פשוט לשמור על הקואליציה שלמה. "יהיו משברים ויהיו בעיות - אבל אנחנו אנשים רציניים ומנוסים, ונעמוד בזה. נתמודד עם כל דבר בשיקול דעת. זו ממשלה מורכבת", הדגיש יו"ר מרצ, "אבל יש בה אנשים טובים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2106141127' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון המלא של איילת שקד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1623659854/kfozoq_hacr1p.png' kid='1_0f77z2mv' duration='44'']

גם השרה לשיוויון חברתי מירב כהן התייחסה לחשש שהממשלה לא תאריך ימים, ואמרה: "אני מאמינה שכל השותפים באים עם כוונות אמיתיות ורצון לעבוד למען מדינת ישראל. יהיו אתגרים", הבהירה, "אבל הכוונות פה הן טובות מלכתחילה, ואם נשכיל להתמקד במה שחשוב באמת - נעשה שירות גדול למדינה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2106141125' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון המלא של ניצן הורוביץ' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1623659667/56kpiz_mykqz5.png' kid='1_c1gubc9b' duration='130'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2106014113' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון המלא של מירב כהן' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1623660331/gcnnzf_qy3wp2.png' kid='1_0j6isode' duration='84'']

מוקדם יותר הבוקר כבר התקיים טקס החילופים במשרד הכלכלה והתעשייה, והשר היוצא עמיר פרץ פינה את מקומו לשרה הנכנסת אורנה ברביבאי. במקביל התקיים טקס גם במשרד האוצר, שם השר הנכנס אביגדור ליברמן החליף באופן רשמי את השר היוצא ישראל כ"ץ. בהודעה הרשמית מטעמם של השניים נמסר כי הם "איחלו זה לזה הצלחה בהמשך דרכם".

בדברים שנשא יואב גלנט בטקס החילופים במשרד החינוך, אמר השר היוצא כי "מדינת ישראל הצליחה להתגבר על הקורונה בזכות החיסונים, מערכת החינוך שיש בה 2.2 מיליון שאינם מחוסנים הצליחה להתגבר על הקורונה בזכות ההתנהלות - ואני רואה בזה הצלחה גדולה".

אוצר, אביגדור ליברמן, ישראל כ''ץ, טקס חילופים
שר האוצר אביגדור ליברמן בטקס החילופים ישראל כ''ץ | צילום: דוברות משרד האוצר

אביגדור ליברמן, אוצר, טקס חילופים, ישראל ביתנו
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: דוברות משרד האוצר

בשעה 13:00 יחל טקס החלפת השרים במשרד לשירותי דת בירושלים, השר מתן כהנא יחליף את השר יעקב אביטן. בשעה 15:30, ייפתח הטקס במשרד התחבורה בנוכחות השרה היוצאת מירי רגב והשרה הנכנסת מרב מיכאלי.

במשרד לביטחון פנים לא יתקיים שום אירוע, זאת בשל החלטתו של השר הנכנס עמר בר לב. כבר אמש הורה בר לב לבטל את הטקס, זאת בשל "המתיחות הביטחונית, אירועי השבועות האחרונים והארועים הצפויים השבוע. זה לא יום לטקסים. איני מעוניין שכוחות משטרת ישראל יעסקו בדבר מלבד במשימתם הרגישה".