נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "יש נגדי הסתה חסרת אחריות"

ראש הממשלה התייחס לפוסטים השונים שהתפרסמו נגדו בימים האחרונים, וטען כי מדובר ב"הסתה חסרת אחריות". לדבריו, "מה שראינו זו הסתה ברורה לרצח". עוד נתניהו קרא לראשי האופוזיציה לגנות ולהוקיע את אותם פרסומים. במקביל, נערכות כמה מחאות של סטודנטים ומרצים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית

ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת ממשלה. ארכיון | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפרסומים השונים נגדו שהועלו לרשתות החברתיות בימים האחרונים, וטען כי מדובר ב"הסתה חסרת אחריות". לדבריו, "מה שראינו, זו הסתה ברורה לרצח". בהמשך, נתניהו קרא לראשי האופוזיציה לגנות ולהוקיע את אותם פרסומים.

"אני מצפה מראשי האופוזיציה לפעול להרגעת הרוחות בעם. בראש ובראשונה לעצור את ההסתה הפרועה שמשתוללת נגדי, נגד משפחתי, נגד שרי הממשלה ונגד חברי כנסת מובילים. אנחנו ראינו אתמול איום מפורש לרצח ראש ממשלה בישראל. האיום הזה פורסם שחור על גבי לבן בפייסבוק. האיום הזה הוא תוצאה ישירה של הסתה חסרת אחריות שמקבלת רוח גבית וגיבוי ולפעמים אמירות מפורשות מהאופוזיציה. אסור לעבור על כך לסדר היום", אמר.

עוד הוסיף נתניהו כי במהלך המפגש שלו עם אנשי עסקים בצרפת, הוא שמע "מסר ברור": "אנחנו רוצים להגדיל את ההשקעות שלנו בישראל. זה נאמר על ידי כל אחד ואחת שהיו שם. אני חוזר ואומר היום מה שאמרתי פעמים רבות בצמתים אחרים לכל מיני אנשים שכפרו באמירה הזאת ששמעתי מהמשקיעים שאני אומר לכם גם היום - כלכלת ישראל חזקה ולאורך זמן היא תמשיך להתחזק. מי שישקיע בישראל - ירוויח".

במקביל, בשעה זו נערכות כמה מחאות של סטודנטים ומרצים בכמה מוקדים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית שמתכננת ממשלת נתניהו. מטעם מחאת הסטודנטים נמסר: "נמשיך להפגין נגד ההפיכה המשטרית המסוכנת שמאיימת על הדמוקרטיה הישראלית. מרצים וסטודנטים אומרים יחד לממשלה 'עד כאן".

סטודנטים ומרצים צועדים במכון ויצמן
סטודנטים ומרצים צועדים במכון ויצמן נגד המהפכה המשפטית | צילום: מחאת הסטודנטים

אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון | צילום: מחאת הסטודנטים

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה התייחס לפוסט שכתב אל"מ במיל' זאב רז, מוביל תקיפת הכור בעיראק ב-1981 שבינתיים - נפתחה נגדו חקירה בגין איומים והסתה לאלימות, לפיו "ראש ממשלה שנוטל סמכויות דיקטטוריות הוא בן מוות" וכי "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם שמנהיג אותה באופן לא דמוקרטי - חובה להרוג אותו".

בתוך כך, נתניהו טען כי "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה", וכי "מידי יום נחצים גבולות". לדבריו, "נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח - זה סכנה אמתית לדמוקרטיה". את דבריו של אל"מ במיל' רז גינו גורמים פוליטיים וחברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית ביניהם גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

הפוסט של זאב רז
הפוסט של זאב רז

הפוסט השני של אל''מ (במיל') זאב רז
הפוסט השני של אל''מ (במיל') זאב רז

אמש, לאחר שהמשטרה הודיעה כי רז ייחקר בחשד להסתה ואיומים בלהב 433, עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את אל"מ במיל' זאב רז, התייחס להחלטת המשטרה לפתוח נגדו בהליך פלילי. לטענת חקלאי, "זאב רז לא קרא לפגוע באיש לרבות נתניהו. הוא שיתף פוסט שהתמקד בתסריט שבו הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה. כך או אחרת, הוא חזר בו, מחק את הדברים והסתייג מהם מפורשות".

"הוא אכן חושש מאד מהפיכה משטרית שתהפוך את מדינתנו לדיקטטורה. מדובר בדאגה לה שותפים מרבית אזרחי מדינת ישראל לפי כל הסקרים. אך מובן שההתנגדות להפיכה זו תבוצע אך ורק בדרך של התנגדות בלתי אלימה", הוסיף חקלאי.

יצוין כי זמן קצר לאחר פרסום הפוסט ובעקבות הסערה שהתעוררה עקב כך - מחק רז את הדברים וכתב: "הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים". אל"מ (במיל') רז היה אחד מהעותרים לבג"ץ ב-2020 נגד האפשרות להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו והוא בין החתומים על "מכתב הטייסים".