המשטרה הכחישה את טענות בן גביר, הדובר יזומן לשיחת נזיפה

לאחר שהשר כתב כי הוא "קורא דו"חות מודיעין, החשש משפיכות דמים הוא ממשי", במשטרה מבטלים את דבריו וגורמי מודיעין טוענים כי אין מידע כזה ואף אחד לא יודע להצביע על דו"ח שהוכן ומדבר על רצח פוליטי כזה או אחר. פרסום ראשון: בן גביר יזמן לשיחת נזיפה את ראש חטיבה הדוברות במשטרה

זמן צפייה: 01:41

גורמים במשטרה הגיבו הבוקר (שני) לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהזהיר כי לפי דו"חות מודיעין והערכות מצב, "החשש משפיכות דמים הוא ממשי", ומסרו לחדשות 13 כי "אין לנו מושג מאיפה השר הביא את הדברים האלה".

ברקע המהפכה המשפטית והמחאה נגדה, כתב השר בן גביר בחשבון הטוויטר שלו הבוקר כי "בניגוד ליוצרי קמפיין מלחמת האחים, שפיכות דמים, סרבנות לצה"ל, ו-BDS נגד המדינה, אני קורא דו"חות מודיעין ומקבל הערכות מצב שוטפות. החשש משפיכות דמים הוא ממשי. ההנהגה חסרת האחריות משמאל, איבדה את הצפון".

עם זאת, במשטרה הופתעו לשמוע את דבריו של השר. גורמים במשטרה מסרו לחדשות 13 כי למרות שהם לא מכירים הנחת עבודה שכזאת, נעשתה בדיקה על ידי ראשי המודיעין ואף אחד לא יודע להצביע על דו"ח שהוכן ומדבר על רצח פוליטי כזה או אחר. הגורמים מסרו כי "בוודאי שאין מידע מודיעיני קונקרטי או דו"ח שכזה - ואין לנו מושג מאיפה השר הביא את הדברים האלה".

זמן קצר לאחר מכן הגיב השר כי הוא "נדהם נוכח תדרוכים של גורמים עלומים במשטרה, מתכחשים לאזהרות המודיעיניות החמורות שמונחות על שולחננו יום יום ובאות לידי ביטוי גם בהגברת האבטחה על נציגי ציבור ספציפיים. יש לנקות כל פוליטיזציה מעבודת המשטרה המקצועית, ראינו למה הדבר גורם בחיל האוויר".

בעקבות האירוע הנוכחי ואירועים אחרים, לטענת השר, הוא הודיע למפכ"ל שבתאי כי הוא מתכוון לזמן לשיחת נזיפה את ראש חטיבת הדוברות במשטרה, תת-ניצב שלומי שגיא. כך פורסם הערב לראשונה במהדורה המרכזית. בן גביר למקורביו: "הם נמצאים איתי בדיונים הכי רגישים ומדליפים נגדי". הוא גם מתכוון לקצץ את תפקיד היועץ האסטרטגי של המפכ"ל. עוד אמר: "כל סביבת המפכ"ל מנופחת, למה הוא צריך בכלל יועץ אסטרטגי".