הציוץ והתיקון: בן גביר האשים - המשטרה הבהירה אחרת

השר לביטחון לאומי האשים את מתנגדי המהפכה המשפטית בהפעלת חשבון טלגרם שמסית נגד שוטרים: "חוצים קו אדום". המשטרה הבהירה שעות לאחר מכן כי מדובר ככל הנראה ב"קמפיין של מדינה זרה" - ובן גביר תיקן את עצמו

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ אמש (שבת) בחשבון הטוויטר שלו על חשבון טלגרם שמסית נגד שוטרים וכתב כי "מתנגדי הרפורמה חוצים קו אדום". עם זאת, המשטרה הוציאה זמן קצר לאחר מכן הודעה כי מבדיקה של החשבון, ישנו חשד כי מדובר בכלל ב"קמפיין של מדינה זרה".

בחשבון המדובר, הנקרא "משפט בוגדים", הועלו תמונות של שוטרים וקריאות הסתה נגדם. בן גביר כתב כי "מתנגדי הרפורמה חוצים עוד קו אדום ומסוכן. הם מפרסמים תמונות של שוטרים בצירוף מספרי הטלפון האישיים שלהם, הם מנסים להלך אימים על שוטרים ולמנוע מהם לבצע את עבודתם, מדובר בחציית קו חמורה ומסוכנת שמטרתה להטריד ולפגוע בשוטרים ובמשפחותיהם, אני נותן גיבוי מלא לשוטרים".

אך, כאמור, לאחר כמה שעות המשטרה הוציאה הודעה כי "על פי בדיקת גורמי הביטחון, מתחזק החשד כי בסבירות גבוהה מדובר בקמפיין של מדינה זרה שמטרתו לגרום לחיכוך בציבור". בהצצה בחשבון ניכרות שם טעויות כתיב לא מעטות כך שגם בעין לא מקצועית ניתן להבחין שלא מדובר בדובר עברית באופן מובהק.

השר פרסם לאחר מכן הבהרה שככל הנראה מדובר בתוכן ממדינה זרה והוסיף: "כולי תקווה שציוצים אלו אכן לא מתוכנו (למרות שמעורבות של מדינה זרה היא חמורה ביותר) - תמיד אמשיך לתת גב לשוטרים מול מתקפות כלפיהם".