בן גביר ליועמ"שית: "לא מוכן שתייצג אותי בעתירות"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלחמכתב לבהרב מיארה ובו כתב כי הוא אינו סומך עליה שתייצג אותו נאמנה וכי "יהיה מין הצדק שאייצג את עצמי". זאת, בעקבות הנחייתה להקפיא את מהלך הדחת ניצב עמי אשד שקידם השר

בן גביר ובהרב-מיארה
בן גביר ובהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי הוא מתנגד לכך שתייצג אותו בעתירות שונות. בפנייה כתב השר שהוא אינו סומך עליה שתייצג אותו נאמנה, בעקבות החלטה להקפיא את מהלך הדחת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב במשטרה והחלטות משפטיות נוספות.

"אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות", כתב השר, "ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי". בן גביר המשיך ותקף את בהרב מיארה בפנייתו: "ביקשת להפעיל לחץ על המפכ"ל, וחמור מכך, שלחת את מכתבך בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות".

עמי אשד מתקבל במחיאות כפיים בהפגנה בתל אביב
עמי אשד מתקבל במחיאות כפיים בהפגנה בתל אביב

אמש מסר המפכ"ל קובי שבתאי הצהרה מיוחדת במחוז תל אביב של המשטרה והתייחס להדחת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד: "טעיתי בשיקול הדעת". זאת, לאחר הסערה סביב הדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד ביום חמישי האחרון, עליה הודיעו במפתיע במשטרה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הדיח את אשד מתפקידו - והודיע כי הוא ימונה לראש אגף ההדרכה.

מוקדם יותר היום, פרסמה בהרב מיארה חוות דעת לפיה קידום הצעת החוק של עוצמה יהודית שתעניק חסינות לכוחות הביטחון תפגע בהגנה על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ותחשוף אותם להליכים פליליים בינלאומיים. הדיון בהצעת החוק נדחה לאחר פרסום חוות הדעת לחודש הבא, וכעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכם על דחייה של שבוע בלבד עם הליכוד.

לפי הצעת החוק תוענק חסינות גורפת לאנשי כוחות הביטחון, כולל חיילים ושוטרים, מפני אחריות פלילית ומפני "כל פעולה משפטית בגין פעולות שביצע במסגרת פעילות מבצעית". את החסינות ניתן יהיה להסיר רק בוועדה מיוחדת שרוב חבריה יהיה קציני צבא ומשטרה. ההצעה הייתה אמורה לעלות היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה, והדיון נדחה לחודש הבא. לבסוף סיכם השר בן גביר עם הליכוד על דחייה של שבוע בלבד לאחר שייערכו בו מספר שינויים.