השר נפתלי בנט: "לסגור המכינה? פטפטת ליברמנית"

בנט תוקף את שר הביטחון, אחרי המכתב ששלח האחרון לרב יגאל לוינשטיין בעקבות דבריו נגד שירות נשים, שבו הציב לו אולטימטום - "התפטר או שהמכינה בעלי תיסגר"

בנט נגד ליברמן: "פטפטת"

שר החינוך נפתלי בנט תקף הערב (רביעי) את שר הביטחון אביגדור ליברמן, זאת בעקבות המכתב שהעביר לרב יגאל לוינשטיין העומד בראש מכינת "בני דוד" בעלי, ואמר כי הדרישה לסגור את המכינה היא "פטפטת ליברמנית טיפוסית". "הדבר האחרון שמעניין את ליברמן הוא חיילות צה"ל", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. ליברמן צייץ בתגובה כי "בנט מגן על מי שמנסה להפוך את ישראל לאירן. אנחנו לא נאפשר זאת. בישראל נשים שוות כמו גברים ושירות צבאי הוא לכולם".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בעמוד הפייסבוק שלו אמנם כתב בנט כי "אני דוחה לחלוטין את דבריו האומללים את הרב לוינשטיין כלפי נשים המשרתות בצה"ל, מותר וחובה לדון על השילוב הראוי בצה"ל אבל לא בצורה שהרב דיבר".

אך אחרי שגינה את הדברים של לוינשטיין, עבר בנט ללמד סנגוריה על המכינה עצמה. "ליברמן איים לסגור אותה מסיבות פוליטיות", כתב. "הדבר האחרון שמעניין אותו זה חיילות צה"ל, נו באמת". לדברי בנט - ליברמן "פשוט רוצה לעשות סיבוב פוליטי ציני על הגב של הציונות הדתית. לא שמעתי אותו דורש לסגור אוניברסיטה כי מרציה מתבטאים באופן דוחה ולא שמעתי אותו דורש לסגור מכינה כי חניכיה פגשו את שוברים שתיקה. רק כשמדובר במכינה של הציונות הדתית, פתאום ליברמן מתמלא עזוז".

"תתפטר - או שלא נכיר בעלי"

במכתב ששיגר ליברמן לרב מוקדם יותר הוא כתב כי במקרה שלא יעשה כן, הוא יפעיל את סמכותו להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ויפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית.

[brightcove_iframe video_id='20datiyut_vtr2_n20170307_v1‏' autoplay='1' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

האיום הגיע על רקע דבריו של לוינשטיין נגד נשים בצה"ל. בתגובה, המכינה בעלי סרבה להתקפל ומסרה כי "מתוך אמונה בתפקידנו כמורים ומחנכים לא נשתף פעולה עם אף פגיעה בחופש הביטוי והדעה של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד".

"שמעתי את דבריך הבוטים בנוגע לשירות נשים בצה"ל", כתב לו ליברמן. "התאכזבתי מאוד הן מהסגנון הבוטה והמזלזל של מי שנחשב לרב מכובד ומוערך, והן בשל העובדה שדברים דומים נאמרו על ידך בעבר מספר פעמים, גם לגבי קבוצות אחרות מקרב המשרתים בצה"ל, ואפילו חזרת בך בטענה שדבריך הוצאו מהקשרם". לטענת ליברמן, "הדבר מעיד מחד על רצון מכוון להתגרות ולהתסיס, ומאידך על אובדן שיקול דעת - אינני יודע מה הגרוע יותר מבין השניים".

זו אינה הפעם הראשונה שבנט עוקץ את ליברמן על רקע התבטאויות הרב לוינשטיין. לפני כשבוע עקץ בנט את ליברמן, לאחר שפורסם ב"גלי ישראל" כי משרד הביטחון ידרוש ממשרד החינוך את הפסקת התקצוב למכינה הקדם צבאית בעלי בשל דברי הרב.

"נשקול לדון עם שר הביטחון על סגירת מכינת עלי, לאחר שישלים את חיסול הנייה", נמסר מלשכתו של השר בנט. "מכינת עלי הצמיחה מתוכה את גיבורי ישראל רועי קליין, אלירז פרץ, עמנואל מורנו ועוד רבים ומופלאים, והיא כמובן תמשיך את פעולתה כסדרה. מה שדרוש תיקון יתוקן, בוודאי לגבי אמירות אומללות, אך בלי התלהמות מיותרת".