השר ליברמן ללוינשטיין: "עליך להתפטר"

שר הביטחון פנה במכתב לרב המכינה בעלי לאחר שהשמיע ביטויים חריפים נגד שירות נשים בצה"ל. "התאכזבתי מהסגנון הבוטה והמזלזל של מי שנחשב כרב מוערך", ציין ליברמן

הרב יגאל לוינשטיין ואביגדור ליברמן

שר הביטחון אביגדור ליברמן פנה היום (רביעי) במכתב לרב יגאל לוינשטיין ובו הוא דורש ממנו להתפטר מתפקידיו במכינה ובישיבת ההסדר. ליברמן כתב כי במקרה שלא יעשה כן הוא יפעיל את סמכותו להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ויפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

האיום מגיע על רקע דבריו של לוינשטיין נגד נשים בצה"ל. בתגובה, המכינה בעלי סרבה להתקפל ומסרה כי "מתוך אמונה בתפקידנו כמורים ומחנכים לא נשתף פעולה עם אף פגיעה בחופש הביטוי והדעה של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד".

"שמעתי את דבריך הבוטים בנוגע לשירות נשים בצה"ל", כתב לו ליברמן. "התאכזבתי מאוד הן מהסגנון הבוטה והמזלזל של מי שנחשב לרב מכובד ומוערך, והן בשל העובדה שדברים דומים נאמרו על ידך בעבר מספר פעמים, גם לגבי קבוצות אחרות מקרב המשרתים בצה"ל, ואפילו חזרת בך בטענה שדבריך הוצאו מהקשרם". לטענתו ליברמן, "הדבר מעיד מחד על רצון מכוון להתגרות ולהתסיס, ומאידך על אובדן שיקול דעת – אינני יודע מה הגרוע יותר מבין השניים".

"בנימה אישית אני חייב לומר שדבריך פגעו בי לא רק כשר הביטחון המעריך ומוקיר את הנשים המשרתות בצבא ואת אלו שהקריבו את חייהן במלחמות ישראל, אלא גם כאב גאה שבתו הדתייה שירתה בצה"ל והדבר לא פגע לא באמונתה הדתית או ביהדותה ולא בנשיותה", המשיך שר הביטחון.

עוד הוסיף השר: "הדברים שנאמרו על ידך נוגדים באופן מוחלט את ערכי צה"ל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד שירתו נשים בצה"ל, תרמו למערכות ישראל וחלקן אף שילמו על-כך בחייהן.

ליברמן מנה במכתבו שלוש נשים שלדעתו מהוות דוגמא לרוח לחימה והקרבה, "על מנת להבהיר עד כמה דבריך זועקים לשמיים". ליברמן ציין את שמן של הדר כהן ז"ל, לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בירושלים, את קרן טנדלר ז"ל, מכונאית מוטסת שנפלה בקרב בדרום לבנון במלחמת לבנון השנייה, ואת שמה של תמר אריאל ז"ל, הנווטת הדתייה הראשונה.

הנווטת הדתייה הראשונה. תמר אריאל
הנווטת הדתייה הראשונה. תמר אריאל | צילום: דובר צהל

"חיילות צה"ל ממשיכות את המסורת המפוארת של שרה גיבורת ניל"י וחנה סנש והן ייכנסו יחד עמן לספר דברי הימים של עם ישראל", המשיך ליברמן במכתבו. "מעבר להתנצלות פומבית, ראוי היה שכמנהיג ורב בישראל תתייצב באופן אישי בפני אותם הורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל ותתנצל בפניהם על הדברים שהשמעת, ובמיוחד על הזלזול שהשתמע מהם והטלת הספק ביהדותן".

נרצחה בפיגוע בשער שכם. הדר כהן ז''ל
נרצחה בפיגוע בשער שכם. הדר כהן ז''ל | צילום: משרד הביטחון

"לאור העובדה שמדובר בדפוס חוזר ונשנה, ובאמירות ברורות שאתה ללא ספק עומד מאחוריהן, הנני דורש ממך להתפטר מתפקידיך גם במכינה וגם בישיבת ההסדר", קרא ליברמן. "במידה ולא תעשה כן, אאלץ להפעיל את סמכותי ולהפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ואפעל בכל דרך שנתונה בידי על מנת לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית. המכינה היא גוף מפואר שלבוגריה יש זכויות רבות בצה"ל ובהגנה על מדינת ישראל. דווקא בשל כך הדברים שאמרת והערכים שאתה מייצג כעת אינם יכולים להוות בסיס לחינוכם של תלמידי הישיבה והמכינה הזו".