גורם בליכוד: בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את מפלגות הימין

בצל האיחוד בשמאל, התייחס הגורם למגעים בימין ואמר: "זה העת להתאחד כדי למנוע אובדן מנדטים בפעם השלישית". הבית היהודי: "קוראים לכולם להתכנס". סמוטריץ': "הימין לא יסלח למי שימנע זאת"

זמן צפייה: 01:42

בחירות 2020: לאחר האיחוד בשמאל, בין העבודה-גשר למרצ, גורם בליכוד אמר הבוקר (שני) כי "זוהי העת של הימין להתאחד. נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים".

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', התייחס גם הוא לאיחוד: "אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה. גם הבוקר אני ממשיך לחתור אל היעד הזה, בכל דרך ומכל כיוון אפשרי. הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות".

נוסף לכך, הבית היהודי מסר: "מרגע שהוכרזו בחירות נוספות פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד. האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות - יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איחוד בשמאל: העבודה-גשר ומרצ הודיעו על ריצה משותפת בבחירות

"מזעזע": ראשי ערים מקדמים שיח סובלני בבתיה"ס לאחר דברי פרץ

שקד על המאמצים לאיחוד בימין: "בימים הקרובים נקבל החלטה"

נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'
נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס, עמוד הפייסבוק הרשמי של רפי פרץ

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, מפלגות העבודה-גשר ומרצ הודיעו כי ירוצו יחד בבחירות לכנסת ה-23. זאת, לאחר פגישה לילית בין חברי הכנסת עמיר פרץ לבין ניצן הורוביץ, שהתקיימה בביתו של הראשון בשדרות, שבמהלכה סוכם כי השלישייה הראשונה תורכב מפרץ, אורלי לוי-אבקסיס והורוביץ, וכי הרשימה תרוץ תחת הפתק "אמת". רשימת 20 המועמדים שתרכיב את כל הרשימה תתפרסם בהמשך, ובשעות הערב תיערך מסיבת עיתונאים ובה יתנו השניים הצהרה לתקשורת.

מפלגת העבודה-גשר תקבל שישה מקומות בעשירייה הראשונה, כאשר פרץ ולוי-אבקסיס כאמור יהיו בשניים הראשונים, ח"כ איציק שמולי במקום החמישי, ח"כ מרב מיכאלי שישית, ושני מועמדים נוספים במקומות 9 ו-10. מרצ קיבלה את המקום השלישי, הרביעי, השביעי והשמיני, וכן את המקום ה-11.

אורלי לוי אבקסיס, ניצן הורוביץ', עמיר פרץ
אורלי לוי אבקסיס, ניצן הורוביץ', עמיר פרץ | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של עמיר פרץ, עמוד הפייסבוק הרשמי של אורלי אבקסיס

"מדובר במהלך המשמעותי של הבחירות, שיבטיח את היכולת להקים ממשלת שינוי ותקווה לאחר הבחירות", נכתב בהודעה לתקשורת. "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו".

חברת הכנסת סתיו שפיר, שלא נכללה בהסכם בין המפלגות, אמרה בתגובה ראשונה ל"העולם הבוקר" כי "נקמנות ומניעים אישיים גרמו לזה שנשארתי מחוץ לאיחוד. זה בוקר של רגשות מעורבים עבורי. ויתרתי על הכיסא שלי בשביל האיחוד הזה. ביממה הקרובה אחליט אם להתמודד באופן עצמאי או לא להתמודד".