בנט חיזק את דברי שקד: יש רדיפה אחרינו כבר 13 שנה

בכיר רשימת ימינה תמך באמירתה של יו"ר המפלגה, שטענה כי לסביבתו של ראש הממשלה יש איבה כלפיה, ואמר כי "אנחנו לא עוסקים ברכילות - הבעיה היא שזה פוגע באינטרסים לאומיים"

זמן צפייה: 06:01

בכיר רשימת ימינה, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) בתוכנית "שש-אמנון לוי" לדבריה של יו"ר המפלגה איילת שקד, שטענה כי לראש הממשלה ולסביבתו הקרובה יש איבה כלפיה. "יש רדיפה כבר 13 שנה אחרינו. אנחנו לא עוסקים בפן הרכילותי, הבעיה היא שזה פוגע באינטרסים הלאומיים", אמר.

בנט התייחס לתוכנית הסיפוח של ראש הממשלה ואמר: "ימים בודדים לאחר הבחירות תוצג תוכנית טראמפ, וזה יגרום לכך שהיישובים היהודיים באיו"ש יהיו איים בודדים בתוך אוקיינוס פלסטיני. אמנם לא מגרשים אף יהודי מביתו, אבל שישראל עת עצמו כל ישראלי האם הוא היה רוצה להיות מוקף בחמאס ובאש"ף. זה מכת מוות. זה צריך להטריד גם את תושבי נתניה וכפר סבא, שיספגו טילים כמו בעוטף עזה". עוד הוסיף בנט: "ב-2003 היה ראש ממשלת ימין, מהליכוד, שאף אחד לא חשב שאיי פעם יפנה ישוב. שנתיים אחר כך הוא גירש 8,000 יהודים מביתם. אני מאוד דואג".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איחודים, פיצולים, סקרים – וסערות: כך נראתה מערכת הבחירות

נתניהו: "לא נעקור יישובים, אם אצטרך – אגיד לטראמפ 'לא'"

שקד על עדותה של מרים אדלסון: "יכולה להבין על מה היא מדברת"

נפתלי בנט בריאיון לאמנון לוי
נפתלי בנט בריאיון לאמנון לוי | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, בנט שלל לחלוטין את האפשרות שמפלגתו תשב בממשלה בראשות בני גנץ בטענה כי הוא איש שמאל ורמטכ"ל כושל: "זה בסדר להיות איש שמאל. אני לא אוהב את הסיפור הזה שכל אחד צריך להחביא את עמדותיו. אבל זו מפלגה שיש בה את יעל גרמן ועפר שלח, זה שמאל, וזה בסדר". "אני לא אכנס לממשלה בראשות גנץ. הוא איש הגון, ציוני, אבל הוא איש שמאל. אבל אני לא חושב שהוא היה רמטכ"ל טוב. הוא לא הצליח בצוק איתן ודחה את התוכניות שלי", הוסיף.

עוד התייחס לחילוקי הדעות בתוך מפלגתו: "בסופו של דבר כולנו ימין. אני מפיק לקחים – לפני ארבעה חודשים לא עברתי את אחוז החסימה, ואחד הלקחים זה לאחד כוחות גם אם יש גוונים שונים. בכנסת, בתחומים מסוימים, יהיו לנו עמדות שונות – וזה בסדר".

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת | צילום: רויטרס

אתמול יו"ר ימינה יצאה במתקפה על רא הממשלה והצהירה בכינוס חירום של המפלגה כי "נתניהו וסביבתו הקרובה מעולם לא באמת רצו אותנו בממשלתם - זו האמת.  שוב ושוב מקבל נתניהו, בעצת אותה סביבה קרובה, החלטות שנוגדות את רצון בוחרי המחנה הלאומי. יש להם איבה לא רציונלית כלפיי באופן אישי. תמיד ספגתי ותמיד הייתי מהנעלבים - ואני מודה שזה פוגע בי".

"עד כה נמנעתי מלומר זאת, אך למרות ההיגיון הפוליטי הברור וחרף הזהות האידיאולוגית ונגד רצון בוחרי המחנה הלאומי - נתניהו מעולם לא באמת רצה אותנו בממשלתו", המשיכה שקד. "חבריי ואני כפינו עצמנו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים. נתניהו ניסה לסגור עם לפיד בלעדינו בשביל שאנחנו נשב באופוזיציה. אם זה היה תלוי בו אפילו הרשימה המשותפת הייתה מקבלת הזדמנות להצטרף לממשלה לפנינו. מבחינת נתניהו אנחנו יכולים להיות קטנים ועלובים, ואני אומרת כאן - לא עוד".

איילת שקד ושרה נתניהו
איילת שקד ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

נוסף לכך, אתמול פורסם בחדשות 13 כי בחוג בית שנערך בירושלים באחד מלילות שבת האחרונים, וידאה שקד שאף אחד לא מקליט, וכשנשאלה מדוע שרה נתניהו לא אוהבת אותה אמרה: "הסיפור הוא שאני היחידה שלא הסכמתי להתחנף אליה - ולכן היא לא אוהבת אותי". חלק מהאנשים שנכחו במקום אף העידו כי שקד אמרה "שונאת", אך כאמור אף אחד לא הקליט.

לאחר הפרסום, בריאיון לחדשות 13, יו"ר ימינה נשאלה על הדברים שנחשפו ואמרה: "אני לא מתכוונת להתייחס, אני לא זוכרת את זה". שקד גם חזרה על הדברים שאמרה מוקדם יותר היום וציינה כי "מה שאמרתי היום זה ברור - רה"מ תוקף רק את ימינה ומנסה לקחת רק את המצביעים שלנו. הוא לא עושה את זה לש"ס או ליהודת התורה".