העימות בין בן גביר לניצב אשד: "אני זה שקובע את המדיניות"

פרסום ראשון: כשבוע לאחר הדחתו של מפקד מחוז ת"א ע"י השר לביטחון פנים, נפגשו השניים לשיחה ראשונה וטעונה מאוד, במהלכה אמר לו בן גביר כי "מותר לך לחלוק עליי, אבל המדיניות שלי היא שאין לאפשר חסימת עורק ראשי". אשד השיב: "במציאות הקיימת לא ניתן למנוע מהמפגינים לזלוג אל הצירים"

זמן צפייה: 01:56

הסכסוך בין בן גביר לניצב עמי אשד ממשיך: כשבוע לאחר הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ע"י השר לביטחון פנים בטענה כי הוא לא מרוצה מהתנהלות המשטרה באירועי החסימות בנתב"ג במסגרת "יום ההתנגדות" נגד המהפכה המשפטית, נפגשו השניים לשיחה ראשונה וטעונה מאוד, כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה במהדורה המרכזית.

את הפגישה יזם בן גביר, והשתתפו בה המפכ"ל קובי שבתאי וניצבים נוספים הקשורים למחאה, בהם ראש אגף התנועה ומפקד מחוז מרכז. במהלך השיחה אמר בן גביר לאשד כי "בהפגנה הקודמת הצירים המרכזיים נחסמו לשעתיים". אשד ענה לו בתגובה כי "איילון נחסם לארבעים דקות בלבד, ולא היה ניתן למנוע חסימת צירים גמורה".

לדברים אלו הגיב לו בן גביר: "מותר לך לחלוק עליי, אבל אני זה שקובע את המדיניות - והיא שאין לאפשר חסימת עורק ראשי". אשד הרים את קולו ואמר כי הוא מכיר את המדיניות של השר, אך "יחד עם זאת, במציאות הקיימת לא ניתן למנוע מהמפגינים לזלוג אל הצירים". בהמשך השיחה, בן גביר טען כי היחס למפגינים בתל אביב היה שונה ו"עדין" יותר מאשר בערים אחרות בארץ, כגון ירושלים, והפער בטיפול המשטרתי מביא לפגיעה באמון במשטרה.

ניצב עמי (עמיחי) אשד
מפקד מחוז ת''א ניצב עמי אשד בהפגנה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הערב מקיים המפכ"ל מקיים בלשכתו בתל אביב פגישה עם מספר ניצבים בדימוס, איתם הוא מתייעץ בנוגע להמשך ההתנהלות שלו מול השר בן גביר, שיודע שבמשטרה מתדרכים נגדו פעם אחר פעם. בתגובה, בן גביר שידר מכתב למפכ"ל המבקש ממנו להציג לו תוכנית קיצוץ של 25% במצבת כוח העובדים של חטיבת הדוברות של המשטרה. כמו כן, הוא מציע למפכ"ל להתחיל בחטיבת הדוברות להעסיק שח"מים וסטודנטים.