בן ברק בתגובה ראשונה על פרשת היועצת: "לא שותפה לשום דיון"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון התייחס לראשונה בקולו ב"חמש עם שרון גל" להשעיית היועצת שלו לאחר שפורסם כי הצטלמה עם אנשי דת מוסלמים שהביעו תמיכה בטרור: "אין לה שום גישה, יש הפרדה מלאה"

זמן צפייה: 01:16

תגובה ראשונה לאחר הסערה: יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), מגיב לראשונה בקולו היום לפרשה סביב היועצת הפרלמנטרית שלו, עו"ד ליניר אבו הזאז, לאחר שפורסם כי הצטלמה עם אנשי דת מוסלמים שהביעו תמיכה בטרור.

בשיחה עם שרון גל בתוכנית "חמש" הבהיר בן ברק כי אבו הזאז כלל לא מעורבת בענייני הוועדה. "אין שום קשר בין היועצת הפרלמנטרית שלי לוועדת חוץ וביטחון. יש הפרדה מלאה. יש קיר זכוכית בין שני התחומים האלה", אמר בן ברק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשוד בפרשת הרצח מלפני 30 שנה: "מישהו ראה אותי בעיניים?"

לאור יום: 17 אמריקנים נחטפו על ידי חברי כנופייה בהאיטי

אחרי הסגר הארוך בעולם: אוסטרליה מסירה את ההגבלות

בן ברק הוסיף כי "היא עוזרת פרלמנטרית שלי לענייני חקיקה. היא לא שותפה לשום דיון והיא לא משתתפת בשום דיון. אין לה שום גישה לשום מחשב של ועדת חוץ וביטחון".

לפי אתר "הקול היהודי", שפרסם את הדברים, אבו הזאז השתתפה בקורס של עשרה מפגשים שערכה עמותת אל אקצה ללימוד הדרכת סיורים בהר הבית. אותה עמותה שייכת לפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית ומפלגת רע"מ שבראשה עומד מנסור עבאס.

לפי הפרסום, בין אנשי הדת שעמם הצטלמה אבו הזאז היה עכרימה סברי, המופתי של ירושלים בעבר, שתמך בפיגועי התאבדות. בנוסף, היא הצטלמה עם נג'אח בכיראת המזוהה עם ארגון חמאס לפי הפרסום. כמו כן, פורסם כי היא הצלטמה עם שייח ראיד פתחי, בכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק בשנת 2015.

לאחר הפרסום הודיע בן ברק כי הוא הקפיא את עבודתה. "כשאחזור ארצה, אבצע בירור מעמיק מול אבו הזאז ומול גורמים נוספים בדבר שאלות שעלו בנוגע להתנהלותה. אקבל את מסקנותיי בהתאם. כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, אעמיד תמיד את נס ביטחון המדינה לפני כל שיקול אחר", כתב בחשבון הטוויטר שלו.