התחייבות הקואליציה לחרדים: חוק הגיוס יקודם לפני כל חוק אחר

צוות מיוחד המורכב מנציגי המפלגות החרדיות החליט להאיץ את לוחות הזמנים בעניין חוק הגיוס ולהגיש אותו עד החזרה מהפגרה, ולא יאוחר מ-10 באוקטובר. בתוך כך, ביהדות התורה ממשיכים לטעון כי הקואליציה התחייבה על קידום חוק יסוד לימוד תורה

זמן צפייה: 01:48

צוות מיוחד שהקימה הקואליציה כדי לגבש מתווה חקיקה לחוק הגיוס התכנס היום (חמישי), אך החלטות פרקטיות טרם התקבלו באופן סופי. עם זאת, יש כיוון כללי למתווה ורצון להאיץ את לוחות הזמנים של הנושא. יש שבועיים שבהם מתכוונת הקואליציה, בעזרת הצוות שהוקם מנציגי המפלגות החרדיות, משרד הביטחון ומשרד האוצר ונוספים, לגבש את שורת תזכירי החוק שצריכה לכלול חבילת החקיקה, הכוללת את הורדת גיל הפטור, מתן הטבות למשרתים ועוד.

ההתחייבותה של הקואליציה למפלגות החרדיות היא כי עד 10 באוקטובר, מעט אחרי סוכות ולקראת חזרתה של הכנסת מהפגרה, יוגשו אותם תזכירי חוק באופן סופי, ושום חוק אחר לא יקודם. במהלך הדיון, שהתנהל בראשותו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס, הוא אומר שזה לא המקום להתמקד בשאלה האם תקודם חקיקה של פסקת התגברות. למרות זאת, השר מאיר פרוש מיהדות התורה, אולי הסמן הכי קיצוני מכיוון החרדים בכל מה שנוגע לחוק, טען באופן "ממורמר", כך על פי הנוכחים, שהובטח לחרדים בהסכמים הקואליציוניים חוק יסוד לימוד תורה. כרגע עדיין לא ברור איך יפתרו את העניין הזה.

לשכת גיוס
לשכת גיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל, בקואליציה רוצים לגבש ולהציג במהלך השבועות הקרובים חוות דעת כלכליות של משרד האוצר ושל משרד הביטחון שישכנעו את בג"ץ שיש אמנם פגיעה בשוויון – אך לתכלית ראויה וכלכלית של שילוב חרדים בעולם העבודה, וכך גם ינסו לשכנע את החדים שלמתווה הזה יש סיכוי טוב לעבור את מבחן בית המשפט העליון.