איוב קרא הסיר את מועמדותו לתפקיד השגריר במצרים

אחרי הפרסום בחדשות 13: שר התקשורת ממפלגת הליכוד הודיע כי לא יתמודד לתפקיד הבכיר. לטענתו, "ההתקפות וההכפשות שאיני ראוי להן והמשחקים הפוליטיים הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי"

זמן צפייה: 02:14

שר התקשורת איוב קרא (הליכוד) הודיע היום (ראשון) כי הוא לא יתמודד לתפקיד השגריר במצרים. "החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד שגריר במצרים. ההתקפות עלי וההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי", כתב קרא בחשבון הטוויטר שלו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר במצרים

שגרירי ישראל בקהיר לשעבר פנו לרה"מ: "אל תמנה את קרא לתפקיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת איוב קרא
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת איוב קרא | צילום: רויטרס

בתחילת החודש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את קרא לשגריר ישראל במצרים. בעקבות הפרסום, תשעה שגרירים לשעבר בקהיר קראו לנתניהו להימנע ממינויו של קרא לתפקיד שגריר במצרים. "אנו, שגרירי ישראל במצרים לשעבר, פונים אליך בבקשה להימנע ממינוי פוליטי לכהונת השגריר הבא במצרים", נכתב במכתב, "ולהעדיף את הבחירה המקצועית שעשתה ועדת המינויים של משרד החוץ בדיפלומטית המיומנת אמירה אורון".

השגרירים פירטו במכתב על ניסיונה המקצועי של אורון, והוסיפו כי "מעמדה של השגרירות במצרים יקר לנו". על המכתב חתומים יעקב אמיתי, גדעון בן-עמי, אפרים דובק, שלום כהן, יצחק לבנון, צבי מזאל, דוד סולטן, שמעון שמיר ואלי שקד.

כאמור, מינויו של השר לתפקיד שגריר מגיע לאחר שקרא לא שובץ למקום ריאלי ברשימת הליכוד. סיכוייו של קרא להיכנס לכנסת ה-21 ירדו עוד יותר לאחר שיריוני נתניהו – נגדם עתר. יש לציין כי משרד החוץ כבר אישר מועמדת - דיפלומטית מקצועית, לתפקיד, ואם ירצה נתניהו להוציא לפועל את מינוי קרא, יצטרך לשכנע את שר החוץ לבטל את המינוי הקודם. בליכוד סירבו להגיב, ומלשכת השר קרא נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר".