איימן עודה פורש מהחיים הפוליטיים: "לא אתמודד לכנסת הבאה"

יו"ר חד"ש, שהוביל את הרשימה המשותפת על גלגוליה לאורך שש מערכות בחירות, הודיע כי יפרוש מתפקידו בתום הכנסת ה-25. "נמשיך יחד כדי לעשות טוב לעמנו"

זמן צפייה: 00:17

חבר הכנסת איימן עודה, מנהיג תנועת חד"ש ויו"ר הרשימה המשותפת של חד"ש-תע"ל, הודיע הערב (שלישי) על פרישה מהחיים הפוליטיים. "תודה לכולכם מעומק הלב", כתב בערבית בעמוד הפייסבוק שלו, "החלטתי שלא להתמודד למושב הבא של הכנסת".

עוד הוסיף עודה: "אני אפעל יחד עמכם כדי להקים את האחדות הרחבה ביותר אשר בנויה על התוכנית הפוליטית שהביאה אותנו ל-15 מושבים, והביאה אותנו אל ההרגשה האמיתית והקולקטיבית של כוח. תודה לכולכם על כל רגע בשמונה השנים האחרונות. נמשיך יחד כדי לעשות טוב לעמנו".

בחשבון הטוויטר שלו הוסיף עודה: "חלק תפקידו של משרת ציבור הוא לדעת מתי לקחת צעד אחורה כדי להסתכל על התמונה הגדולה. לכן קיבלתי היום את אחת ההחלטות הקשות בחיי: בסיום הקדנציה הזאת לא אתמודד בבחירות הבאות לכנסת".

ממפלגת חד"ש נמסר בתגובה: "חד''ש מכבדת את ההחלטה של ח"כ עודה ומדגישה כי הוא ימשיך לכהן בכנסת עד סוף הקדנציה הנוכחית. לקראת מערכת הבחירות הבאה חד"ש תבחר רשימה חדשה. חד"ש מביעה הערכה עמוקה לאיימן ולמחויבות שלו בכל תפקידיו: כחבר מועצת העיר חיפה, כמזכיר חד''ש וכיו''ר הרשימה בכנסת".

איימן עודה
איימן עודה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עודה בן ה-48 נבחר לעמוד בראש חד"ש בינואר 2015, לקראת הבחירות לכנסת ה-20, במקום מנהיגה הוותיק של המפלגה, מוחמד ברכה, שפרש. הוא הוצב במקום הראשון במסגרת הרשימה המשותפת, והוביל את המפלגה בשש מערכות בחירות. לפני כן היה מזכיר חד"ש, והיה גם חבר מועצת העיר חיפה.