שמחה רוטמן על מנדלבליט: "צריך להכניס אותו לכלא"

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט התייחס בריאיון לניסים משעל לריאיונו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מנדלבליט, וטען כי היועמ"ש לשעבר הוא "בן אדם חסר אחריות שקורא להמרדה, מסית ומדיח"

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
היומע"ש לשעבר אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן" התייחס הבוקר (שישי) בריאיון לניסים משעל ב-"103FM" לריאיונו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט אמש בתוכנית "עובדה" בקשת 12. רוטמן סבר כי על ה"איומים על דם ורצח ברחובות" שהשמיע מנדלבליט "צריך להכניס אותו לכלא".

"בן אדם שמדבר על תיקון מערכת המשפט, ומשתמש בטרמינולוגיה של דם ברחובות, הוא בן אדם חסר אחריות שקורא להמרדה, שמסית ומדיח, והעובדה שהאדם הזה היה יועץ משפטי במדינת ישראל הוא בושה וחרפה. ואם יש הצדקה לקידום רפורמה, זה שאהרון ברק בדימוס מדבר על טנקים וכיתת יורים ויועץ משפטי בדימוס מדבר על דם ברחובות, כשמה שאנחנו עושים פה זה לקדם מערכת משפט צודקת ונכונה, הפרדת רשויות והשבת הריבונות לעם", הוסיף רוטמן.

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
שר המשפטים יריב לוין והיו''ר שמחה רוטמן בוועדת החוקה. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך, ח"כ רוטמן התייחס לניסיונותיו של נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג להגיע להידברות בעניין המהפכה המשפטית והבהיר כי הוא אינו מכיר פנייה של הנשיא אליו בנושא זה. רוטמן הדגיש כי אם הנשיא יקרא לו לשיחה - הוא יגיע: "כשהנשיא קורא אני בא. אני לא עושה חשבונות". זאת, תוך שהוא מותח ביקורת קשה על נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בטענה שהיא מציבה "תנאים של אופוזיציה" באופן שאינו הולם, כך לדבריו, התנהלות תקנית של נשיאת בית משפט עליון במדינה דמוקרטית.

יצוין כי ביום שני הקרוב, ועדת החוקה תתכנס ותצביע על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ועל ביטול היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד. זאת, לקראת הצבעה ראשונה במליאת הכנסת שתיערך ביום רביעי, יומיים לאחר מכן.

חבר הכנסת אריה דרעי נואם בישיבת הסיעה של ש''ס
חבר הכנסת אריה דרעי בישיבת הסיעה של ש''ס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שבקואליציה רצו להעלות את הצעת החוק במליאה כבר ביום שני, הדבר דרש מהם לזרז הליכים, והם לא רוצים לעשות זאת, שכן לאחר החקיקה, לא יוכלו להאשים אותם בהליך מזורז וחפוז. על כן, ההצבעה ככל הנראה תידחה ליום רביעי.

עוד באותו יום, הכנסת תצביע על "חוק דרעי" בקריאה ראשונית, החוק שיחזיר את יו"ר ש"ס לכהן כשר בממשלת נתניהו, וגם - על חוק פסגת ההתגברות, שאותו שמחה רוטמן מקדם כהצעת חוק פרטית. למרות שהקואליציה פיצלה את צבר החוקים של המהפכה המשפטית מחוק יחיד לכמה בודדים, על כולם היא צפויה להצביע ביום רביעי הקרוב. בהמשך, ייתכן שיו"ר הוועדה רוטמן "ילביש" על חוק פסקת ההתגברות את ביטול עילת הסבירות. כך למעשה, הממשלה מקדמת את חוקי המהפכה המשפטית בכל מיני מסלולים מקבילים בכנסת.