נתניהו והרב שמתנגד ללהט"ב נפגשו, "נעם" תרוץ עם הציונות הדתית

אחרי שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נפגש עם מנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם" שמתנגדת ללהט"בים, הרב צבי טאו, במטרה לנסות ולשכנע אותו להתאחד עם בן גביר וסמוטריץ' – הודיעה "נעם" כי היא מסכימה למהלך. ח"כ אבי מעוז, יו"ר המפלגה, יוצב במקום ה-11 ברשימה

הרב צבי טאו
הרב צבי טאו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

היום (רביעי), לאחר שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נפגש עם מנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם" שמתנגדת ללהט"בים, הרב צבי טאו, במטרה לנסות ולשכנע אותו להתאחד עם בן גביר וסמוטריץ' – הודיעה "נעם" כי היא מסכימה למהלך. ח"כ אבי מעוז, יו"ר המפלגה, יוצב במקום ה-11 ברשימה.

בתגובה, יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל ומספר 2 ברשימת הבית היהודי, כתב היום: "החבירה של בן גביר וסמוטריץ למפלגה שמשפילה נשים וקוראת ללהט"בים סוטי מין, היא חילול ה' נוראי. דתיים לאומיים נורמליים הם לא שונאי אדם ולא שונאי השונה. אני מתבייש".

אלי אבידר
אלי אבידר | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

כמו כן, היום הגישו לוועדת הבחירות המרכזית "ישראל חופשית דמוקרטית" בראשות אלי אבידר ו"המחנה הממלכתי" את רשימותיהן לכנסת ה-25. "ישראל חופשית דמוקרטית", הרשימה של ח"כ אלי אבידר, מורכבת כולה מאנשי מחאה ומחושפי שחיתויות. בעשרת המקומות הראשונים ניתן למצוא את השר לשעבר אלי אבידר- יו"ר הרשימה; רפי רותם - "לוחם צדק"; לירי שביט בורק - עיתונאית עצמאית ופעילה למען שקיפות ועוד.

להלן הרשימה של אבידר:

  1. אלי אבידר
  2. רפי רותם
  3. לירי שביט בורק
  4. עו"ד חיים שצ׳ופק, חושף שחיתות
  5. אבי אסיאס, מראשוני מחאת כיכר גורן
  6. ד"ר עמיחי תמיר, מוביל מחאת הנכים ומומחה לזיהומים
  7. עלי רוק, פעיל חברתי, ממובילי שיירות המחאה לבלפור
  8. עו"ד בשמת איילת בן יעקב, אשת מחאה
  9. אדיב דגש, נציג המגזר הדרוזי
  10. גבריאל עובדיה, מגיש הבג"צ נגד הגבלת זכות ההפגנה ל-1000 מטרים מהבית

השר לשעבר אבידר מסר לאחר שהגיש רשימתו: "לפני מספר רגעים הגשנו בהתרגשות לועדת הבחירות רשימה איכותית, מגוונת אשר תואמת את הערכים הליברליים של המפלגה. כל מועמדת ומועמד מביאים מהנסיון שלהם בחשיפת שחיתות, במחאות השונות והמאבק בלתי מתפשר לטוהר המידות. הרשימה הזו תחזיר את אמון הציבור שאבד במהלך ממשלת השינוי".

בני גנץ באירוע השקת הקמפיין של המחנה הממלכתי
בני גנץ באירוע השקת הקמפיין של המחנה הממלכתי | צילום: קובי וולף, אלעד מלכה

בהמשך היום, מפגת "המחנה הממלכתי" בראשות שר הביטחון בני גנץ הגישה גם היא את רשימתה לכנסת ה-25. המפלגה ביקשה להמשיך עם האותיות "כן", ששימשו את מפלגת 'כחול לבן' בבחירות לכנסת ה-24.

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ אמר: "המחנה הממלכתי הגישה היום את רשימתה לכנסת, רשימה של שליחי ציבור איכותיים, ממלכתיים, מחוייבים לאזרחים שנחושים לשנות. אחרי הבחירות נקים ממשלה רחבה ויציבה שתעבוד למען כל אזרחי מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ
בנימין נתניהו וישראל כ''ץ | צילום: רויטרס

הערב בשעה 19:00 תתקיים ישיבה של מזכירות הליכוד בראשות ישראל כ"ץ, בה אמורה לאשר המזכירות את השריונים של נתניהו. הצפי הוא שעידית סילמן ועמיחי שיקלי יקבלו שניהם שריונים, והשניים האחרים עומדים כרגע בסימן שאלה.

כזכור, הנדל והאוזר לא יגישו רשימות, לאחר שהתפטרו אמש. הדר מוכתר יו"ר מפלגת צעירים בוערים, שנודע אתמול בתחקיר חדשות 13 כי בכוונתה לשבת עם נתניהו, טרם הגישה רשימתה לבחירות. הסיבה היא שמוכתר טרם עודכנה האם אם מי שרצתה לשריין במקום הראשון ירוץ איתה או לא. כזכור, מוכתר בת 20 ואינה יכולה להיבחר לכנסת.

כמו כן, כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום, סטלה ווינשטיין, מנכ"לית ימינה לשעבר, עומלת גם כן על רשימה להגיש מחר, רשימה שהיא תעמוד בראשה. יש משמעות למהלך הזה מול ליברמן, וויינשטיין עסקה בשנה האחרונה הרבה העלייה והקליטה, הקימה חמ"ל לפליטי אוקראינה, עוסקת בקהלים שליברמן מכוון אליהם. יכולה להיווצר תחרות, יכול לפגוע בו ובגוש.