אמסלם במכתב נוסף למנהלת רשות החברות: "לא לפנות אליי יותר"

השר האחראי על רשות החברות הגיב במכתב נוסף למנהלת הרשות, מיכל רוזנבוים, וכתב לה כי הוא "לא מעוניין עוד במכתבייך התכופים". אמסלם הוסיף עקיצה וכתב: "את מוזמנת להמשיך לפנות לשותפך לפוטש גיל לימון"

זמן צפייה: 01:15

קרב המכתבים: לאחר המכתב ששלחה לו בשבוע שעבר, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, שלח היום (חמישי) מכתב חריף למנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, ותקף: "אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר, את מוזמנת להמשיך לפנות לחברך הטוב ושותפך לפוטש גיל לימון" - בהתייחס למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

"לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר", כתב אמסלם. "לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו. בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות, אני מסיר אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים. את מוזמנת, כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב, ושותפך לפוטש גיל לימון".

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
רה''מ בנימין נתניהו וחה''כ דוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המאבק בין רוזנבוים ואמסלם הוא בעיקר סביב סמכויות. לטענת אמסלם, רוזנבוים לא עירבה אותו בהדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין, הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר ופסילת יועמ"ש נתיבי ישראל, עו"ד אלעד ברדוגו. בנוסף, בין השניים היו אי הסכמות על חלוקת בונוסים בחברת רפאל ובהרכב נבחרת הדירקטורים.

אמסלם מונה לאחראי על רשות החברות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא שלח לרוזנבוים מכתב בשבוע שעבר בו תקף את התנהלותה - וזו השיבה לו ביום ראשון האחרון במכתב משלה בו טענה כי התנהלותו של אמסלם "פוגעת במעמדה ובתדמיתה של הרשות, וכן במעמדם ובכובדם של מנהליה ועשרות עובדיה המסורים".

המשנה ליועמ''שית גיל לימון בדיון ועדת החוקה
המשנה ליועמ''שית גיל לימון בדיון ועדת החוקה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כבר בפתיחת המכתב נקטה מנהלת רשות החברות בקו תקיף: "מאז כניסתך לתפקיד השר, הופנו כלפיי דרישות לא לגיטימיות ולחצים פסולים שנועדו לגרום לי לסגת ממהלכים מחויבים לשמירה על הוראות הדין". רוזנבוים המשיכה: "כמנהלת הרשות, חלק בלתי נפרד מתפקידי הינו לפעול למימוש המדיניות שנקבעת ומוכתבת לי על ידי השר הממונה, והכל כמתחייב להוראות הדין. בימים האחרונים החמרת באופן משמעותי את הטון הבוטה שבו אתה פונה אלי ומתנסח כלפיי, ובחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא - תוך פגיעה חמורה בשמי הטוב והפצת הדברים ברבים".

"במכתבך", כתבה רוזנבוים, "ייחסת לי שקרים והטעיות וטענת כי ביצעתי עבירת משמעת. מפרסומים פומביים אף למדתי כי הרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים ופגיעה בטוהר המידות. אלה הם דברי הבל שאינם ראויים כלל להתייחסות".

במכתב פרסה רוזנבוים הסברים על החלטות שקיבלה בנושאים שונים. כך למשל התייחסה מנהלת הרשות להתנגדותה להדחת יו"ר הדואר, בדיקת חשדות לפגמים במכרז למציאת יועץ משפטי לחברת נתיבי ישראל, ואזהרתה בדבר אי מינוי יו"ר לחברת החשמל.