לאחר ההבטחות: אושר מינוי אמסלם לשר במשרד המשפטים

כחודש וחצי לאחר ההבטחה מראש הממשלה, ואחרי שסוכם שיקבל אחריות על רשות החברות הממשלתיות - הכנסת הצביעה ואישרה את מינויו של דוד אמסלם לשר בשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר מקשר בין הממשלה לכנסת

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
דודי אמסלם | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את החלטת הממשלה למנות את דוד אמסלם לשר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת - במקום השר יואב קיש שימשיך לכהן כשר החינוך בלבד.

ההצבעה מגיעה כחודש וחצי לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לאמסלם את התפקיד ולאחר שביום חמישי האחרון סוכם ביניהם כי אמסלם יקבל את האחריות על רשות החברות הממשלתיות.

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
רה''מ בנימין נתניהו וחה''כ דוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כפי שפורסם בעבר, סמכויות נוספות שיקבל יהיו המחלקה לרישוי נוטריונים, מחלקת חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, מחלקת רישוי מתווכים, מועצת שמאי מקרקעין, אגף שומת מקרקעין, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, יחידת המרות דת, העדות הנוצריות ומרשם ברית הזוגיות, ומחלקת תרגום אמנות בין-לאומיות.

כזכור, בחודש ינואר תקף אמסלם בחריפות את נתניהו - לאחר שלא קיבל את התפקיד שרצה. "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה", אמר אמסלם, "ביקשתי ממנו שיסביר לי למה אני לא יכול להיות יו"ר הכנסת, אז הוא מספר לי סיפורים שהוא מפחד שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה. בוודאי שנבוא חשבון עם האופוזיציה, הוא רוצה שנשלח להם זרי פרחים".