פרץ: נדרוש תיק כלכלי בכיר ואת משרדי הבריאות, החינוך והתרבות

יו"ר העבודה-מרצ התייחס לדרישות שמפלגתו תעמיד במו"מ הקואליציוני ואמר כי סיעתו תבקש שאורלי לוי-אבקסיס וניצן הורוביץ יהיו שרים בממשלה הבאה. "אהיה מהמובילים של המו"מ המדיני"

זמן צפייה: 01:42

בחירות 2020: יו"ר העבודה-מרצ, עמיר פרץ, הציג את דרישותיו לקראת משא ומתן קואליציוני, ואמר כי "בממשלה הבאה נדרוש שאורלי לוי-אבקסיס תהיה שרת הבריאות וניצן הורוביץ שר החינוך והתרבות". לדבריו, הוא ידרוש לעצמו תיק כלכלי-חברתי בכיר ויבקש להיות מהמובילים של המשא ומתן המדיני.

בתוך כך, מסקר חדשות 13 שפורסם בסוף השבוע שעבר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום גוש השמאל-מרכז היה מתחזק ועומד על 59 מנדטים, לעומת גוש הימין עם 53 מנדטים. מפת הגושים לא כוללת את "ישראל ביתנו", אשר לפי הסקר עומדת על שמונה מנדטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגריר ארה"ב בישראל: מהלך חד צדדי יסכן את ההכרה בסיפוח

פיגוע הדריסה בירושלים: שיפור במצב החייל שנפצע קשה

תביעות בהאג ותוכנית חלופית: ה"אינתיפאדה מדינית" של אבו מאזן

ראשי מפלגת העבודה גשר מרצ
ראשי מפלגת העבודה גשר מרצ | צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ

עוד עולה המסקר כי כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, והליכוד 33 מושבים. הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים, רשימת העבודה-גשר-מרצ עשרה מנדטים, ש"ס ויהדות התורה שבעה מנדטים כל אחת ורשימת ימינה עומדת על שישה מושבים. מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר קיבלה 1.5% מהקולות - ולא עוברת את אחוז החסימה.

כמו כן, 21% מהנשאלים ענו כי טרם החליטו למי יצביעו בבחירות. על שאלת התאמה לתפקיד ראש הממשלה, 44% ענו כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 32% שענו בני גנץ. 16% ענו כי אף אחד מהמועמדים אינו מתאים לכהן בתפקיד.

מפת הגושים, 7.2
מפת הגושים, 7.2 | צילום: חדשות 13

הסקר נערך בתאריך 7.2.2020, על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 באוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול בפאנל אינטרנטי במגזר היהודי נערך על ידי חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי מכון המחקר "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מוכרות, טעות הדגימה 3.8%.