ח"כ תומא-סלימאן, הפוסט והסערה: "נפרדים מהחללים בשכם"

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו היא מתייחסת לפעילות צה"ל הבוקר בעיר שכם, תוך שהיא מהללת את המחבלים ומזהירה מפני הסלמת המצב: "כל אימת שהכיבוש יסלים את פשעיו - ההתנגדות תעלה". גנץ תקף: "מתבייש בנבחרי ציבור שתומכים במחבלים ומוכנים לאפשר להם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים״

Noam1708
ח"כ עאידה תומא סלימאן | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, המכהנת בתפקיד מטעם מפלגת חד"ש ברשימה המשותפת, עוררה היום (שלישי) סערה כשפרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו התייחסה לפעילות צה"ל הבוקר בעיר שכם ולחיסול המחבלים המזוהים עם כנופיית "גוב האריות", תוך שהיא מהללת את המחבלים ואף מכנה אותם "שהידים". כמו כן, היא הזהירה מפני הסלמת המצב עוד יותר.

הפוסט פורסם בשפה הערבית ובו נכתב: "שכם נפרדת מהחללים שלנו היום. עמנו הפלסטיני נפרד מהחללים שלו". תומא סלימאן הוסיפה: "כל אימת שהכיבוש יסלים את פשעיו - ההתנגדות תעלה. שיעור בסיסי בהיסטוריה של העמים".

במקביל לפרסום בפייסבוק, חברת הכנסת פרסמה ציוץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו בו כתבה: "6 פלסטינים הרוגים בלילה אחד. דמם על הידיים של של לפיד וגנץ. עצרו את טרור הכיבוש, די לשפיכות הדמים! לא הגיע הזמן להבין שככל שמעמיקים את הכיבוש מעוררים את ההתנגדות?!".

חברה למפלגה עופר כסיף הביע את תמיכתו בה. "תמיכה מלאה בחברתי עאידה תומא סלימאן שעומדת נגד הסתה בשל אמירת אמת פשוטה: איפה שיש דיכוי, איפה שיש כיבוש, תהייה גם התנגדות. הכיבוש הוא טרור, את תומכיו ומקדמיו בראשות שר הדמים בני גנץ. יש לשפוט - בישראל, בפלסטין, בהאג או מעל בימת ההיסטוריה. רק סיום הכיבוש יביא שלום וביטחון לשני העמים".

חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית לא נותרו אדישים לדבריה, הגיבו להם וגינו אותם וגם אותה. ביניהם ניתן למצוא את שר הביטחון בני גנץ, חחברי הכנסת מהליכוד: יואב גלנט, ישראל כ"ץ, מיקי זוהר ועוד. שר הביטחון גנץ תקף את דבריה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מתבייש בנבחרי ציבור שתומכים במחבלים ומוכנים לאפשר להם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים. ח"כ עאידה תומא-סלימאן מוכיחה שוב שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ולא ניתן להישען עליהם להקמתה. ביטחון ישראל קודם להרכבת קואליציה".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן התייחסה גם היא לפרסום של תומא סלימאן וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "עאידה תומא-סלימאן פירסמה תמיכה מפורשת במחבלי גוב האריות, אותם היא מכנה 'השהאידים שלנו'. הימנים שעומדים לבחור בממשלה שבה היא תככב נמצאים בליקוי מאורות. היא עומדת להשפיע הרבה יותר מאשר חילי טרופר הנחמד. והוא נחמד. מאוד נחמד. לא אומרת שלא נחמד. אבל הרעיון הציוני נחמד יותר".