ישראל ביתנו קוראת לפסול את יו"ר בל"ד: "סכנה קיומית לישראל"

מפלגתו של ליברמן הגישה לוועדת הבחירות בקשה לפסילת סמי אבו שחאדה: "מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה". בבל"ד תקפו חזרה את ליברמן וכינו אותו "אדריכל פרויקט הטרנספר" ועקצו את שאר המפלגות הערביות: "מחנה כניעה שרוצה להמליץ על גנץ ולפיד"

אביגדור ליברמן, סמי אבו שחאדה
אביגדור ליברמן, סמי אבו שחאדה | צילום: מרים אלסתר, פלאש 90

נציגי מפלגת ישראל ביתנו הגישו היום (ראשון) מכתב לחברי וועדת הבחירות המרכזית בכנסת בדרישה לפסול את יושב ראש רשימת בל"ד, סמי אבו שחאדה, מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25. בל"ד בתגובה: "ניסיון השתקה - המערכת הפוליטית בישראל רוצה להעלים את הקול הערבי".

חברת הכנסת לימוד מגן תלם מישראל ביתנו מסרה היום כי "סמי אבו שחאדה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל, נעשה הכל על מנת שלא ישבו בכנסת אנשים שלא מכירים בכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים על מנת לשלול את סמלי המדינה. אנחנו מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה".

בכירי בל''ד סאמי אבו שחאדה ואמטאנס שחאדה בוועדת הבחירות
בכירי בל''ד סאמי אבו שחאדה ואמטאנס שחאדה בוועדת הבחירות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על כך הגיבו בבל"ד כי "הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי הלא מתפשר של סמי אבו שחאדה, על ידי הוצאת בל"ד מחוץ למשותפת והיום על ידי ניסיון פסילתו ע"י ליברמן - אדריכל הממשלה של לפיד ופרויקט הטרנספר. מוכיח שהמערכת הפוליטית בישראל לא רוצה לראות את בל"ד ורוצה להעלים את הקול הערבי הלאומי והדמוקרטי".

עוד נמסר ממפלגת "הברית הלאומית הדמוקרטית" כי "אין הבדל בין ממשלת נתניהו לממשלת לפיד - ליברמן. ולכן הציבור הערבי יכריע: זה או המחנה הלאומי ומדינת כל אזרחיה בראשות סמי אבו שחאדה או מחנה הכניעה שרוצה להמליץ על גנץ ולפיד".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לליברמן: "נציגי הציבור הערבי הם לא עדים בחקירת שחיתות. לא תעלים אותם"

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, ביום חמישי האחרון החליטה בל"ד לרוץ כרשימה עצמאית לכנסת, לאחר פיצול מהרשימה המשותפת בראשות איימן עודה. לאחר מכן, ביום שישי אמרו בכירים בבל"ד כי היה "תרגיל מלוכלך" מצידו של ראש הממשלה יאיר לפיד, שהוביל להתפרקות הרשימה המשותפת, כך לפי הבכירים. מיש עתיד נמסר כי "יש עתיד וראש הממשלה לפיד לא היו מעורבים בהתפצלות הרשימה המשותפת ואין לנו מושג מי מפיץ את השטות הזו או למה".

לצד זאת, בתקופה האחרונה היו קולות בבל"ד שיש לפרק את השותפות עם חד"ש ותע"ל, ולא רצו גם כך את מנסור עבאס בעבר, ובתקופה האחרונה גם את איימן עודה. בנוסף, ביש עתיד יבחנו כיצד להעלות את אחוז ההצבעה במגזר הערבי כדי שגם חד"ש ותע"ל לא ימצאו את עצמן מתחת לאחוז החסימה. גם סוגיית איילת שקד על הפרק כי גם היא עשויה לשרוף קולות ולהישאר מתחת לאחוז החסימה.