אבו מאזן: "נקים ועדה שתבחן את הפסקת העבודה מול ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית כינס במוקטעה את הנהגתו "כדי לדון בהתפתחויות האחרונות באזור". לדבריו, "ישראל ביצעה טיהור אתני בצור באהר, בגיבוי ארה"ב שהטילה וטו על ההחלטה באו"ם נגד הרס הבתים"

זמן צפייה: 01:30

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע היום (חמישי) בתום דיון שקיים עם הנהגת הרשות במוקטעה שברמאללה כי תוקם ועדה שתבחן את הפסקת העבודה לפי כל ההסכמים החתומים עם ישראל. לדבריו, "ישראל ביצעה טיהור אתני בצור באהר, בגיבוי אמריקני".

עוד מתח אבו מאזן ביקורת על ארצות הברית על כך שהטילה וטו על ההחלטה באו"ם נגד הרס הבתים בוואדי אל חומוס. "ידינו מושטות לשלום - אך לא ניכנע למדיניות הכיבוש", אמר יו"ר הרש"פ בנאומו.

ביום שני הודיע מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים ברמאללה כי אבו-מאזן החליט על שיקום מלא של בתי המשפחות שניזוקו בוואדי אל-חומוס. עוד אמר עריקאת כי הנהגת הרשות הפלסטינית החליטה להניח מנגנונים לביטול כל ההסכמים עם ישראל וציין כי אבו מאזן הנחה את שגריר הרשות הפלסטינית במצרים להגיש בקשה לכינוס דחוף של הליגה הערבית.

עוד כתבות בנושא >>

עריקאת: "הבתים שנהרסו ישוקמו – נפעל לביטול ההסכמים עם ישראל"

כוחות צה"ל פעלו להריסת 16 מבנים במזרח ירושלים

משלחת חמאס ביקרה בטהראן; סגנו של הנייה נועד עם חמינאי

הריסת בתים בוואדי אל-חומוס
הריסת בתים בוואדי אל-חומוס | צילום: רויטרס

כזכור, השבוע החלו בהריסתם של 16 מבנים בשכונת ואדי אל-חומוס שבמזרח ירושלים, לאחר שבג"ץ דחה עתירה נגד הריסתם. בית המשפט העליון אישר בחודש שעבר את הריסת המבנים בשכונה בטענה שהם קרובים מדי לגדר ההפרדה ועל כן מהווים סיכון ביטחוני.

בתוך כך, סיפר היום סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, בריאיון לערוץ אל-אקצא של הארגון על תוצאות ביקור המשלחת באיראן. "חמינאי נתן לנו תמיכה פתוחה ולא מוגבלת", אמר. "אמרנו לו שאנחנו רוצים לפתח את הקשר בכיוון אחד: ההתנגדות לאויב הציוני ולהגמוניה האמריקנית".

עוד הוסיף אל-עארורי כי "איראן מוכנה לתת לחמאס את כל סוגי התמיכה. הם לא מתביישים בעמדה הזו של תמיכה במאבק באויב הציוני. הם לא מבקשים שהקשר שלנו איתם יופנה נגד שום מדינה אחרת. הם אף פעם לא ביקשו מאיתנו את זה ואנחנו לא נסכים לעולם להיות כלי שישתמשו בו נגד כל מדינה ערבית ואסלאמית".

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, נפגש כעת עם סאלח אל-עארורי
המנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, נפגש כעת עם סאלח אל-עארורי | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שני נועד עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן עם סלאח אל-עארורי, שעמד בראש משלחת של הארגון שהגיעה בתחילת השבוע לסבב פגישות בטהראן. במהלך הפגישה, חמינאי בירך את ארגון חמאס ואמר: "ניצחון על האויב יושג רק באמצעות מאבק והתנגדות. הסכסוך הישראלי-פלסטיני יסתיים בסופו של דבר כשהפלסטינים עם ידם על העליונה", והוסיף כי "הלחץ על איראן לא ישפיע על תמיכת איראן בסוגייה הפלסטינית".

בנוסף, התייחס לאמירתו של נסראללה בראיונו האחרון בערוץ "אל-מנאר" בה הבטיח שהוא עוד יתפלל במסגד אל-אקצא, ואמר שגם עבור האיראנים "מדובר בתקווה פרקטית והגיונית לחלוטין". ברקע הפגישה, חמינאי פרסם באתר הרשמי שלו ש"תוכנית השלום של טראמפ היא מזימה שנועדה להרוס את הזהות הפלסטינית על ידי שימוש בכסף", זאת לאחר שאתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 שג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, צפוי לערוך בשבוע הבא סדרת ביקורים בישראל ובשורה של בירות ערביות במטרה לדון על המשך קידום תוכנית השלום של הבית הלבן.