אבו מאזן: "מעריכים את התנגדותה של בריטניה לתוכנית המאה"

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם הנסיך צ'רלס בבית לחם, והודה לו על תמיכתו בפתרון שתי המדינות: "מקווים לשמוע בקרוב הכרה של הפרלמנט הבריטי במדינה פלסטינית"

זמן צפייה: 00:36

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שישי) עם יורש העצר הבריטי הנסיך צ'רלס בבית לחם. במהלך הפגישה הודה אבו מאזן ליורש העצר על הסיוע של בריטניה לעם הפלסטיני, והביע את הערכתו להתנגדות בריטניה לתוכנית השלום האמריקנית.

יו"ר הרשות הצהיר כי "אנו מקווים שנשמע בקרוב הכרה של הפרלמנט הבריטי במדינה הפלסטינית. שמענו כי קיימת כוונת של הממשלה בבריטניה לעשות כן, ואנו מייחלים לכך".

בתגובה, הנסיך צ'ארלס אמר: "זה כבוד גדול בעבורי לבקר בפלסטין ולפגוש את הנשיא אבו מאזן בעיר הנוצרית בית לחם. קיים קשר עמוק בין בריטניה לפלסטין ואנו שואפים תמיד לחזק ולפתח יחסים אלו באמצעות סיוע למוסדות פלסטין. אנו מקווים שהשלום יגיע לאזור בזמן הקרוב ביותר".

עוד בחדשות 13:

מטרת "תוכנית המאה": הכנת הקרקע לסיפוח כל ההתנחלויות • פרשנות

גורם בבית הלבן: "'תוכנית המאה' – הכי פרו-ישראלית אי פעם"

בכירים בכחול לבן: מתלבטים אם גנץ צריך להיענות להזמנת טראמפ

אבו מאזן, צ'ארלס
אבו מאזן והנסיך צ'ארלס

הלילה, אמר טראמפ כי הוא מתכוון לחשוף את תוכנית השלום לפני הגעתם של נתניהו וגנץ בשבוע הבא לוושינגטון. את הדברים אמר לפני עלייתו למטוס בדרכו לכנס פוליטי במיאמי.

הנשיא האמריקני הוסיף כי הפלסטינים עלולים להגיב בשלילה לפרסום "עסקת המאה", אך לטענתו היא טובה להם. לדבריו, יש תמריצים רבים שיעזרו להם לתמוך ביוזמה, והוסיף כי "זו תוכנית נהדרת". עוד הוסיף: "שניהם (גנץ ונתניהו) מעוניינים בהסכם ושניהם מעוניינים בשלום. דיברנו עם המנהיגים הפלסטינים, אני בטוח שהם יגיבו בצורה שלילית בהתחלה אבל ההסכם דווקא מאוד חיובי בעבורם".

טראמפ, נתניהו ואבו מאזן
טראמפ, נתניהו ואבו מאזן | צילום: רויטרס

אמש אמר גורם בבית הלבן לחדשות 13 כי תוכנית המאה היא "בעלת המתווה הכי פרו ישראלי שפורסם". בממשל האמריקני התלבטו אם לדחות את פרסום התוכנית עד הקמת הממשלה בישראל, אך בשל הקיפאון הפוליטי המתמשך הוחלט לבסוף שלא לחכות עד מארס.