מנסור עבאס: הליכוד הציע לנו הסכם קואליציוני

יו"ר רע"מ שב על עמדתו כי נתניהו ומפלגתו חפצו בו בעבר כמרכיב בקואליציה. "יש לי עדויות ואני שומר אותן ליום הדין", אמר עבאס בריאיון במהדורה המרכזית. על חוק החשמל הבהיר: "הוא בנפשנו, אבל לא כל מחלוקת היא משבר קואליציוני"

זמן צפייה: 06:52

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין הערב (רביעי) לתמר איש שלום במהדורה המרכזית, ואמר כי לפני הקמת הממשלה הנוכחית הציע לו הליכוד הסכם קואליציוני, וכי יש לו עדויות לכך. "בינתיים אני שומר על העיקרון לשמור על רמת אמון בין אנשים ופוליטיקאים", אמר עבאס, "אני שומר את העדויות ליום הדין".

על כך שהפך לאישיות מאובטחת אמר עבאס: "ניסיתי לדחות כמה שאפשר את המהלך הזה, אבל בסופו של דבר קיבלתי פקודה מקצין הכנסת, לאור איומים שאני מקבל ישירות". בתשובה לשאלה אם הוא מרגיש מאוים אמר עבאס: "אני מבדיל בין התחושות האישיות שלי והאמונה שלי שתמיד דוחקת את זה הצידה, לבין ההתנהלות האחראית במקרה הזה".

"תמיד אפשר לחזור להיסטוריה וללמוד שהיו דברים מאוד קשים", הוסיף עבאס, "נרצח ראש ממשלה בישראל על רקע הסתה, ועדיין עד עכשיו מתווכחים האם לשיח הפוליטי המתלהם והמסית שהיה אז יש תפקיד באירוע ההוא או לא".

עוד הוא אמר בנושא: "למען ההוגנות, האיומים התחילו בחברה הערבית כשניהלתי שיחות עם הליכוד, הותקפתי בהפגנה באום אל-פחם, יש מכאן ומכאן ועדיף כרגע להקשיב לאנשי המקצוע, קצין הכנסת, המשטרה, תהיה הערכת מצב בעוד שבועיים ונראה".

על המחלוקות סביב חוק החשמל, שאמור להסדיר חיבור לחשמל לבתים בחברה הערבית שנבנו מחוץ לחוק, אמר עבאס: "לא יהיה שינוי בחוק החשמל, עכשיו מנסים לסכם סופית את המתווה, אני מאמין שנסגור את הפערים ונביא את החוק בשבוע הבא לאישור בכנסת"

"לא כל מחלוקת בקואליציה היא משבר בקואליציה, אבל החוק הזה בנפשנו", הוסיף עבאס, "זה חוק שמשלב גם את הצורך בחיבורי חשמל תקניים וחוקיים, וגם כחלק ממתווה לקידום התכנון והבניה בחברה הערבית. אלו דברים בסיסיים שהחברה הערבית צריכה".