ליברמן: "נתניהו מפרק אותנו לשני עמים - משלמי מסים ואלה שנהנים מהם"

שר האוצר היוצא התראיין במהדורת השבת, תקף את החקיקה שרה"מ המיועד מקדם ואת הוויתורים לחרדים במו"מ הקואליציוני, ואמר כי על כל ראשי האופוזיציה המתהווה להכריז שברגע שיחזרו לשלטון יבטלו את החוקים. על הקדנציה שלו במשרד האוצר הוא אומר: "אנחנו משאירים פה כלכלה עם צמיחה הכי גבוהה בעולם המערבי"

זמן צפייה: 07:45

שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן התראיין הערב (שבת) במהדורת השבת, ואמר כי כי "בנימין נתניהו, משה גפני וחבריהם מחלקים את העם לשני עמים, אלו שהולכים לצבא ומשלמים מסים ואלו שיושבים בישיבות ונהנים מהמסים". כשנשאל האם זוהי לא הגזמה להגיד שמדינת ישראל הופכת ל"מדינת הלכה,, שכן גם הוא עצמו ישב בקואליציה עם המפלגות החרדיות, השיב: "מעולם לא היו דברים כפי שאנחנו רואים היום".

"זה שמדינת ישראל תממן חינוך ללא לימודי ליבה ועוד תוסיף לו שישה מיליארד שקלים - זה דבר בלתי סביר, הניסיון לשנות את חוק השבות, יש פה שורה של דברים", הוסיף ליברמן. "גם שמענו על הדרישה לתת אישור חוקי להפרדה מגדרית באירועים פומביים - זה באמת חד כיווני".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

השר היוצא התייחס גם ל"מכתב ההייטקסיטים", שהזהירו את ראש הממשלה המיועד נתניהו מפני פגיעה בכלכלה הישראלית, ואמר: "אני לא חושב שההייטקיסטים הם שמאל, הם שירתו בצה"ל, חלקם ביחידות מובחרות, חלקם ב-8200, ויש לראות במכתב הזה אזהרה. לא הייתי לוקח את זה כאקסיומה, אנחנו בסופו שלך דבר מדינה דמוקרטית ואני מקבל את תוצאות הבחירות. אבל מה שאנחנו רואים עכשיו בחקיקה ובמשא ומתן הקואליציוני הוא פירוק העם לשני עמים".

"נתניהו מקריב את המדינה שלו ואת המפלגה שלו כדי להיחלץ מהמשפט", הוסיף השר היוצא, "הוא מקריב את כל האינטרסים - כולל אינטרסים בסיסיים של מדינת ישראל. אף אחד בליכוד אפילו לא יודע איזה תפקיד הוא יקבל, הוא מחזיק אותם באוויר".

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: רויטרס

על מינויו המסתמן של ח"כ בצלאל סמוטריץ' למחליפו במשרד האוצר אמר ליברמן: "אני קודם כל מאחל לו הצלחה, ואני מקווה שהדברים שלו על שיגשוג כלכלי בעזרת ההלכה נאמרו לביטאון חרדי בלבד. סמוטריץ' היה שר התחבורה ותיפקד לא רע לגמרי, אני יכול רק לחלק שבחים על התקופה הזו. אני מקווה ששר האוצר באמת ידאג לכלכלת ישראל. אנחנו משאירים כלכלה עם הצמיחה הכי גבוה בעולם המערבי".

על תיפקודו של יאיר לפיד בתור ראש האופוזיציה אמר ליברמן: "צריך לכבד את הכרעת העם. נתנינו ראש הממשלה ולפיד ראש האופוזיציה ולפחות כרגע עושה את זה טוב. דרשתי ממנו ביום רביעי האחרון לכנס את כל ראשי האופוזיציה במטרה לגבש הודעה משותפת שברגע שחוזרים לשלטון - מבטלים את כל החקיקה ואת כל ההסכמים הקואליציוניים".

ראש הממשלה לפיד בישיבת הממשלה האחרונה
ראש הממשלה לפיד בישיבת הממשלה האחרונה | צילום: חיים צח/ לע''מ

מהליכוד נמסר בתגובה: "המסית הלאומי אביגדור ליברמן ממשיך להסית בשקרים. כל אזרחי ישראל, גם מי שלא הצביע לנתניהו, יודעים שהוא מנווט את המדינה באחריות מבלי להיכנס להרפתקאות מיותרות. אם ליברמן היה מוריד מיסים ומחירים כמו שהוא משקר, היה לאזרחי ישראל יותר כסף בכיס".