מאות רופאים: "לא נשרת במילואים אם לא תיעצר החקיקה הדורסנית"

במכתב שעליו חתומים מאות רופאים שמשרתים במילואים, הם מתריעים כי לא יגיעו לשירות כחלק מהמאבק במהפכה המשפטית: "שבועתנו אינה עומדת בקנה אחד עם מדיניות הממשלה הנוכחית שפועלת באופן שיטתי וברור נגד ערכי היסוד של מגילת העצמאות"

זמן צפייה: 01:23

יותר מ-200 רופאים ורופאות חתמו הערב (שני) על מכתב שבו הם מתריעים כי לא ישרתו במילואים כחלק מהמחאה נגד המהפכה המשפטית: "בצער רב ובחשש כבד, אנו, רופאות ורופאים המשרתים באופן פעיל במערך המילואים על יחידותיו השונות, יחידות לוחמות ועורפיות כאחד, מבקשים להתריע בפני מפקדינו על משבר אמון חמור הנובע מהחקיקה הדורסנית והבלתי-דמוקרטית בליל המקודמת על-ידי הממשלה הנוכחית".

עוד הם כתבו: "כרופאים ורופאות אנו מקדישים את חייבנו וניצבים מדי יום בחזית העשייה בבתי החולים ובקופות, החולים, למטרה אחת בלבד – לטפל ולהקל על סבל המטופלים באשר הם. במסגרת שירותנו הצבאי במילואים אנו ננרתמים ללא היסוס לכל עשייה רופאית ומבצעית שנדרשת מאיתנו".

"כשנקראנו לשירות הצבאי נשבענו אמונים למדינת ישראל", סיכמו הרופאים, "שבועתנו אינה עומדת בקנה אחד עם מדיניות הממשלה הנוכחית שפועלת באופן שיטתי וברור נגד ערכי היסוד של מגילת העצמאות, לרבות קידום חקיקה שמפלה לרעה רבים מאזרחי המדינה. החקיקה הנוכחית מובילה אותנו לשבר ערכי עמוק מנשוא ועליו ברצוננו להתריע. לא נשרת במילואים אם לא תיעצר החקיקה הדורסנית".