אחרי הפיגוע - שרים בממשלה נגד גלנט: "מדיניות רפה שלו"

בן גביר תקף את שר הביטחון, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון אמר: "כישלון". בצל המצב הביטחוני, הקבינט אמור להתכנס ביום ראשון הקרוב, אך גורם מדיני אמר: "אין שום קשר לדרישת בן גביר"

זמן צפייה: 04:50

זמן קצר אחרי פיגוע הירי היום (שני) בכביש 60 שבדרום הר חברון, שבו נרצחה בת שבע ניגרי (40) מהיישוב בית חגי ואריה לייב גוטליב (39) נפצע קשה, תקפו שרים בממשלה את שר הביטחון יואב גלנט. בסביבתו של השר לביטחון לאומי בן גביר אמרו כי הוא דורש להקדים את הדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני, ואמרו: "מדיניות רפה של גלנט". בצל המצב הביטחוני, הקבינט אמור להתכנס ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00, אך גורם מדיני אמר לחדשות 13 כי "אין שום קשר לדרישת בן גביר".

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק גם היא תקפה את גלנט ואמרה: "הלב זועק, הראש לא מוכן לעכל. עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל היעדר ההחלטה המתבקשת שכבישי יהודה ושומרון לא יהיו יותר 'מסלול ירוק' לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך. קבל אותה לפני הפיגוע הבא". ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) צייץ בטוויטר: "דורשים נקמה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308211223' autoplay='0' credit='' desc='סטרוק נגד גלנט' poster='' kid='1_4pnz9odt' duration='33']

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "אנחנו עומדים מול טרור רצחני ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אפעל שיתקבלו ההחלטות הנכונות בפורומים המתאימים. יחד עם זאת יש לנו אתגר התיישבותי לפתח ולהרחיב את ההתיישבות ובכך להעביר מסר ברור מאד לאויבנו כי הטרור לא משתלם וההתיישבות צומחת, גדלה ומתפתחת".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2108231608' autoplay='0' credit='' desc='השר סמוטריץ′ בזירת הפיגוע: "עומדים מול טרור רצחני ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום"' poster='' kid='1_9xtwyro1' duration='94']

בפיגוע הירי מוקדם יותר היום נרצחה בת שבע ניגרי בת ה-40, ובנוסף נפצע באורח קשה אריה לייב גוטליב בן ה-39. הוא פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע - והועבר לחדר ניתוח. ברכב שהתה בתה של ניגרי, בת 12, שלא נפגעה. צה"ל הטיל "כתר נושם" על כפרים פלסטיניים באזור ופרס מחסומים כחלק מהמצוד אחר המחבלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, עודכן בפרטים.

בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור של גדוד ושתי פלוגות באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, יסייעו בהגנה על הגזרה, במאמץ סגירת המעגל על המחבל ויתווספו לסד״כ התגבור הקיים באיו"ש.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2108231608' autoplay='0' credit='' desc='השר סמוטריץ′ בזירת הפיגוע: "עומדים מול טרור רצחני ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום"' poster='' kid='1_9xtwyro1' duration='94']

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, אמר לחדשות 13: "כשיש אירוע מהסוג הזה זה כישלון שיש לחקור אותו. תוצאה טובה היא לא רק לכידה של המחבלים, אנחנו יודעים שזה יקרה. ציר 60 הוא אחד מצירי האורך המרכזיים של ישראל, לא מדובר במקום זניח. עצם העובדה שניתן לבצע ירי ולברוח מעידה על כישלון. אני מצפה ממערכת הביטחון למנוע את הפיגוע הבא.מי שאחראי על המערכת הביטחונית זה הצבא".

זירת הפיגוע בדרום הר חברון
זירת הפיגוע בדרום הר חברון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר: "שוב פיגוע מזעזע. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחתה של ההרוגה ומתפללים לרפואתו של הנהג הפצוע. המחבלים יוצאים בעידוד חינוך ומימון הרשות הפלסטינית לטבוח בנו והממשלה פשוט לא יכולה להמשיך את הקונספציה של הסכמי אוסלו הארורים. אנחנו דורשים מממשלת ישראל ומכוחות צה"ל לשנות מסלול ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לפגוע בתשתיות הטרור וברשות הטרור. התומכים, המסיתים והממנים לא יכולים עוד להמשיך בשגרת חייהם. יש כאן מלחמה ובמלחמה יש לנהוג כמו במלחמה".