ארבעה ימים לבחירות: קמפיין המפלגות נכנס לישורת האחרונה

ביום שלישי הקלפיות ייפתחו והבחירות לכנסת ה-25 ייצאו לדרך, בפעם החמישית בשלוש וחצי השנים האחרונות. הערב יפורסמו הסקרים האחרונים, והלחץ ניכר היטב - בעיקר במפלגות הקטנות

זמן צפייה: 00:38

בחירות 2022: ארבעה ימים בלבד נותרו לפתיחת הקלפיות, וכלל המפלגות נכנסות הבוקר (שישי) לישורת האחרונה של הקמפיין, כאשר הערב יפורסמו הסקרים האחרונים. ביום שלישי ייצאו לדרך הבחירות לכנסת ה-25, הבחירות החמישיות בשלוש וחצי השנים האחרונות.

הלחץ ניכר היטב במפלגות הקטנות, ואתמול עוררה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי סערה כאשר לקראת עצרת יום הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין היא אמרה בוועידת הבחירות של "ישראל היום" כי רבין "נרצח רצח פוליטי בשיתוף פעולה של בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר של אז".

יו''ר העבודה מרב מיכאלי נואמת בתל אביב במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25
יו''ר העבודה מרב מיכאלי נואמת בתל אביב במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25 | צילום: פלאש 90

עוד הוסיפה מיכאלי: "בן גביר אומר: 'אני לא מתבייש, אני לא מתחרט'. אני רוצה להזכיר לאזרחיות ואזרחי ישראל, שאם חס וחלילה נתניהו יהיה ראש ממשלה ובן גביר, כמו שהוא מבטיח, יהיה שר בכיר אצלו - אני בספק אם בשנה הבאה בכלל יהיה יום ממלכתי לציון זכרו של יצחק רבין, לא כל שכן עצרת. אני באמת בספק".

בן גביר מסר בתגובה: "ההסתה המסוכנת של מיכאלי חוצה שוב ושוב קוים אדומים ומתירה את דמי. לא לחינם עלתה רמת האיומים עליי בתקופה האחרונה ומשמר הכנסת נאלץ לעבות את מעגל האבטחה עליי - בגלל ההסתה הפרועה של מיכאלי".

שלט בחירות בקצרין של עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר
שלט בחירות בקצרין של עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בהקלטה שפורסמה אמש בהמדורה המרכזית נשמע מנהל קמפיין השטח של הליכוד, יוסי שלי, כשהוא מבטיח לפעילי המפלגה כי "אם ננצח, אנחנו נבוא חשבון עם אלו שמגיע להם וידינו הייתה קצרה. אם ניצחנו וכולם מבסוטים, יהיו עוד 6-5 מיליון ככה", זאת על רקע תסכולם של הפעילים שטוענים כי התקציבים אינם מוזרמים לסניפים ולפעילים.

שלי גם התייחס למה שיקרה במידה והליכוד לא ינצח בבחירות: "לא ניצחנו - חבר'ה תודה רבה, בואו ניקח טיסה מפה. ככה אני רואה את זה. הכי אמיתי".  מהליכוד נמסר בתגובה: "במפלגה מתנהלים אך ורק על פי חוק. כל העובדים יקבלו שכר כדין".

עוד נחשף אמש במהדורה המרכזית כי אחד הפעילים היותר שנויים במחלוקת של הליכוד, משה מירון, הידוע כמי שהשתתף בתליית שלטים עם הכיתוב "שמאלנים בוגדים", הועסק במפלגה במערכת הבחירות האחרונה. מירון זכור כמי שהגיע ביום הזיכרון האחרון לטקס הממלכתי לנרצחי פעולות האיבה בהר הרצל, שם צעק והפריע במטרה לצרוב בתודעה הציבורית את ההתנגדות הקשה לראש הממשלה דאז נפתלי בנט.

שלט בחירות של יש עתיד בנתיבי איילון לקראת הבחירות לכנסת ה-25
שלט בחירות של יש עתיד בנתיבי איילון לקראת הבחירות לכנסת ה-25 | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

שלשום התראיין ראש הממשלה יאיר לפיד להילה קורח במהדורה המרכזית, והבהיר כי הוא לא מבצע "ירי בנגמ"ש" בגוש שלו: "אני לא הולך על הקולות של מרצ והעבודה. הן חשובות והן חברות קואליציה. אני מבין את הלחץ שלהן ולא בטוח כמה זה עובדתי. אני לא מכיר סקרים שהן מתחת לאחוז החסימה. אני אומר מפה שהן לא המטרה שלי. ישנם 60 אלף מתלבטים בין הגושים. הם אלה שאנו מתייחסים אליהם".

על האחריות שלו בהליכה לחמש מערכות בחירות הגיב לפיד: "אני הייתי שמח מאוד לשבת עם הליכוד ולא עם נתניהו. לא יושבים עם בן אדם שנמצא תחת כתבי אישום ושיסע ופילג. זה נורא שמשתמשים בכסף שהיה צריך ללכת לרווחה למשל. הממשלה הוקמה כדי למנוע בחירות ואף אחד לא האמין שנקים ממשלה".