סקר חדשות 13: כמה מנדטים מקבלים גנץ וסער אחרי הפיצול?

גם לאחר הפירוק, המחנה הממלכתי נותרת המפלגה הגדולה בישראל - עם 34 מנדטים. מפלגת ימין חדשה בראשות סער זוכה ב-6 מנדטים בלבד. לפי הסקר, הליכוד ללא שינוי ויש עתיד מתחזקת מעט. וגם - כמה מנדטים גורפות מפלגות חדשות של בנט וראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ומה ההשפעה הדרמטית שלהם על מפת הגושים?

זמן צפייה: 03:19

סקר חדשות 13: יממה לאחר שהשר גדעון סער הודיע על פירוק המחנה הממלכתי, מפלגתו של השר בני גנץ נותרת המפלגה הגדולה, כך לפי סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. מפלגתו של גנץ זוכה בסקר ל-34 מנדטים, זאת לעומת ל-39 בסקר הקודם. מנגד, מפלגת הימין הממלכתי בראשות סער מקבלת בסקר 6 מנדטים.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 17 מנדטים בלבד, ללא שינוי מהסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת מעט ל-14 מנדטים, לעומת 12 בסקר הקודם. מפלגות עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר וש"ס בראשות אריה דרעי יציבות על 9 מנדטים.

Ysjigt
3 המפלגות הגדולות לפי סקר חדשות 13

עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הייתה מקבלת 8 מנדטים לו היו נערכות בחירות היום - וזאת בניגוד ל-9 מנדטים בסקר הקודם. יהדות התורה יציבה על 7 מנדטים. חד"ש-תע"ל, רע"מ, מרצ והציונות הדתית מקבלות 4 מנדטים כל אחת. בנוסף, כמו בכל הסקרים האחרונים, מפלגות העבודה ובלד לא עוברות את אחוז החסימה.

בנוגע לתמונת הגושים, מפלגות ממשלת השינוי מקבלות 64 מנדטים - ללא מפלגתו של סער. ממול, מפלגות הקואליציה מקבלות 46 מנדטים בלבד, ירידה של מנדט אחד בהשוואה לסקר הקודם. באמצע ניצבת מפלגת חד"ש-תע"ל.

תמונת הגושים
תמונת הגושים

במידה וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וראש המוסד לשעבר יוסי כהן יתמודדו בבחירות צפויים שינויים דרמטיים במערכת הפוליטית. בתרחיש כזה, המחנה הממלכתי מתרסקת ל-21 מנדטים, הליכוד יורדת ל-15, יש עתיד נחלשת גם היא וניצבת על 10 מנדטים - ומפלגתו של סער נמחקת ולא עוברת את אחוז החסימה. בנוסף, עוצמה יהודית נחלשת ל-7 מנדטים ויהדות התורה יורדת ל-6.

מפת המנדטים בעקבות כניסה של בנט וכהן
מפת המנדטים בעקבות כניסה של בנט וכהן

לפי הסקר, מפלגה חדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר בנט הייתה מנקזת אליה את מצביעי הימין-מרכז ומקבלת 18 מנדטים. מפלגה בראשות יוסי כהן הייתה מקבלת 11 מנדטים. באשר לתמונת הגושים בתרחיש זה, מפלגות הקואליציה הנוכחית מקבלות 41 מנדטים. המחנה הממלכתי, יש עתיד, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ מקבלות 46 מנדטים - ולא יכולות לגבש קואליציה לבדן. באמצע ניצבים בנט וכהן עם 29 מנדטים קריטיים להקמת ממשלה.

הסקר נערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 692 נשאלים, מהם 592 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על-ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על-ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.